sâmbătă, 24 octombrie 2015

Clatite dulci cu urda si merisoare, glazurate cu marmelada de caise



Pentru ca e sambata si musai de facut ceva bun,de data asta am facut clatite cu urda, amestecata cu merisoare si, la sfarsit, glazurate cu marmelada de caise. Sa mai spun ce gust si ce miros au clatitele astea ? 
Asadar, clatitele le-am facut din 2 oua, 2 linguri de smantana de 12%, 1 lingura ulei de floarea soarelui, bere, faina alba trei nule si sare. Intai am batut ouale, am pus cam 1 pahar de bere, apoi vreo 5 linguri cu varf de faina alba si sare si in continuare am diluat cu bere, pana ce a avut consistenta unei smantani subtiri. Aluat s-a odihnit o jumatate de ora. Berea le-a crescut si smantana le-a fragezit . Le-am copt normal, in tigaia de clatite. Au iesit 12 clatite. 
Separat, urda am amestecat-o cu 2 oua, am pus indulcitor, merisoare uscate, 2 linguri zdravene de iaurt cu  3,5% grasime  si coaja de la o lamaie rasa. 
Am umplut clatitele si, asa, rulate, le-am pus in tava peste hartia de copt, aliniate frumos, ca soldateii. 
Au stat la foc mediu in cuptor timp de 30 de minute. 
Separat, 2 linguri de marmelada de caise, le-am omogenizat cu 4 linguri de apa calda  si, dupa ce am stins focul la cuptor, am scos tava, am rasturnat marmelada diluata peste clatite, cu o pensula de silicon am uniformizat si apoi am bagat inapoi in cuptor, la cald, fara a mai aprinde focul. A mai stat tava 10 minute asa. 
Au iesit niste clatite minunate, bine coapte si aromate . Ia uitati-va ce talpa minunata au facut , crocanta !

Glazura de marmelada le-a insiropat putin si le-a aromatizat minunat ! 
Sa poftiti cu incredere !

Niciun comentariu: