luni, 11 aprilie 2011

SARDINE PRAJITE , CU MAMALIGA SI MUJDEI


Mincarea asta  imi aduce aminte de  mare, de concediile  de pe litoral !!!
Cind treceai pe linga  o terasa  unde  se serveau  guvizi  prajiti,te apuca instantaneu  un lesin la stomac !
La Cluj nu este piata de peste asa ca pescuitul se face la Metro sau Real !Am  luat 1 kg de sardina proaspata, micuta,  am curatat bine, bine,  am sarat si condimentat si am lasat asa pret de vreo 2 ore, dupa care  am dat pestele printr-un strat de faina alba. 
Afara, pe soba, am incins uleiul intr-o tigaie si cind  sfiriia  bine, am pus la pestele   prajit. Focul trebuie sa fie destul de  iute. 



Dupa  ce s-a facut, am scos pestele pe  prosoape de hirtie.



La  final, dupa ce am prajit totul, am aruncat uleiul  vechi, am curatat tigaia si am pus alt ulei si l-am incins. Atunci am   pus inca o  data  tot pestele  prajit  in uleiul incins si l-am mai lasat citeva minute dupa care l-am scos definitiv pe prosoape de hirtie. 


Astfel preparat, este foarte, foarte crocant. 
Cu mamaliga si  mujdei alaturi, ai parte de o delicatesa !!! 

7 comentarii:

maria mihalache spunea...

Eu zic sa luam o hotarare.......vin eu la tine sau tu la mine...........sau mai bine ne intalnim la mijlocul drumului.
Pup si o seara frumoasa!

Daniela spunea...

Hai la mine, mai bine!

Mari spunea...

Numai voi doua?
La mine nu va ganditi?
Si eu eram innebunita la mare de mirosul de guvizi prajiti.Din cand in cand trantesc si eu un festin cu capelini sau sardelute.

Daniela spunea...

Vai, Mariana, hai si tu, linistita!

Liliana spunea...

Uite ca si noi am facut o prajeala pe cinste, mirosea ca la cherhana!

zotinas spunea...

De unde ai cumparat sardine ? magazin ceva ?

Daniela spunea...

De la Real(actualmente Auchan ) sau de la Metro. Ei au acest sortiment, si proaspat si congelat.