vineri, 19 octombrie 2012

Placintele cu branza sau cu varza






Au iesit niste placintele pe cinste , bune , moi si savuroase !
Din 10 linguri de faina, 1/2 lingurita sare, drojdie proaspata cat o nuca  si apa calduta, se face un aluat  ca pentru paine, destul de tare. Aluatul ajunge pentru 15 placintele.
Pe planseta, se intinde 1 lingura de untura solida peste care se pune aluatul si se framanta sub podul palmei, prin  impachetare, pana ce untura se incorporeaza  in aluat.
Se lasa la dospit  pina ce isi dubleaza volumul , dupa care se fac placintelele: se intinde aluatul si se taie cu un bol rotund, se pune umplutura, se impacheteaza placintelele fie  ca si poalele in brau, fie ca si pateurile.
Am pus doar branza simpla, sarata , fara adaosuri iar varza a fost  calita, piparata  si sarata. 
Se aseaza in tava , se ung cu ou batut si se coc 45 de minute la foc potrivit. 
Dupa ce au fost scoase din cuptor, se acopera  cu un prosop de bumbac, pret de vreo 15 minute, ele se racoresc si se si inmoaie, devin taman bune pentru mancat !

8 comentarii:

Adina spunea...

MI-NU-NA-TE!:)
Weekend placut!

Ramona Alina spunea...

Mmmm....delicioase:)

Ioana V. spunea...

as manca si eu macar una cu varza!

Daniela spunea...

Adina, pana ce sa raspund eu, a trecut wekend-ul si a fost minunat, multumesc !

Daniela spunea...

Ramona, din astea nu mai am am dar pot sa fac iute, iute o portie asa ca hai!

Daniela spunea...

Alinutzica, macar doua, sa fie pereche !

Diana spunea...

eu vreau una cu branza!!!

Daniela spunea...

Hai, Diana, acusica pun de o portie zdravana !