sâmbătă, 14 decembrie 2013

Placinta cu ciuperci, varianta dietetica


Asa sunt de frumoase ciupercile la piata, incat iti fac cu ochiul si nu te poti abtine la a le cumpara. 
Deci, initial am zis ca fac aripioare de pui cu ciuperci ,dar, pana ce am ajuns acasa am schimbat meniul. Am ajuns la concluzia ca o placinta cu ciuperci ar fi tocmai perfecta pentru  wekend.
De data asta, in varianta dietetica, a  iesit delicioasa. 
Asadar, aluat din faina integrala, sare, drojdie si apa (eu am facut 2 placinte , una cu mere si una cu ciuperci, pentru amandoua am folosit 15 linguri de faina). 
Intre timp, am calit o ceapa taiata marunt  , peste care am pus ciupercile, cu  sare, piper si putin morcov razuit  fin 
Le-am inabusit si apoi, cand a scazut tot lichidul, am pus la racit. 

Intre timp, aluatul a crescut frumos si am pus o foaie in tava, peste hartie de copt. 
Pe margini am facut un sul subtire de aluat si l-am pus, ca sa inalte putin  foaia. 

Am pus ciupercile racite peste foaia de aluat si am uniformizat peste tot. 


Intr-un castron, am batut 3 oua, 1 iaurt, 3 linguri de branza  de vaci, sare, piper  si cateva ramasite de cascaval razuit, ce am avut prin frigider .

Am desertat amestecul peste ciuperci  si  gata, placinta a fost construita, nu i-am mai pus nici un fel de foaie deasupra.

 A stat in cuptor vreme de 35 de minute la 200 grade. 
A iesit delicioasa  si un picut picanta. 

Si placinta cu mere a iesit bunuta 

iar o ciorba de fasole boabe ,cu ciolan afumat acasa ,  cu salata de ceapa rosie alaturi, a completat perfect meniul de wekend. 


Aripioarele pana la urma au iesit picante 
si le urmeaza o salata de rosii si castraveti.
Deci, poftiti la masa !!!

Un comentariu:

Alexandrina spunea...

Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!