vineri, 3 ianuarie 2014

Salata de telemea cu ardei copti


Incep anul prin a posta o salata. Si anul acesta mancarurile mele vor fi destul de dietetice (nu chiar toate, doar  marea majoritate). . Mai am de lucrat la consolidarea regimului  prin care anul trecut am slabit 20 de kilograme si asta se poate, la nivel alimentar, doar prin mancaruri dietetice. 
Daca stati aproape  de bucataria mea virtuala  si veti gati ca mine anul acesta, o sa ajungeti ca mine, fara bagaj de kilograme. 
Nu sugereaza prea multe aceasta fotografie insa garantez pentru gustul  autentic  al acestei salate.
Pentru revelion am facut-o si  a iesit grozava.
Ardeii copti din congelator fac treaba extraordinara iarna. Astfel, o punga de ardei copti, cam 600 de grame, au fost lasati la dezghetat.Zeama pe care au lasat-o am recuperat-o intr-un ibric.Am luat 2 lingurite de gelatina alimentara si le-am dizolvat in acea zeama, am lasat la inmuiat  si apoi am amestecat totul pe foc, pana la dizolvare completa, fara ca lichidul sa fiarba. Nu am vrut sa pierd zeama ardeilor, care are un gust extraordinar. 
Am amestecat iarasi totul cu ardeii, care intre timp au fost macinati.  Am potrivit de sare  si piper. 
Separat, am razuit telemea de oi si am inceput constructia salatei : un rand de telemea, un rand de ardei si tot asa pana la final. 
Stratul de telemea sa nu fie prea mare, doar atat cat sa faca salata picanta dar sa nu anuleze gustul dulce al ardeilor. 
Au fost trei straturi de branza si doua de ardei. Salata a stat la rece cam 4 ore, s-au  inchegat bine straturile de ardei si a putut fi taiata felii. 
Adevarul este ca a fost o garnitura excelenta langa chiftelutele din carne de curcan


  dar si langa carnatii  inveliti in aluat (aluatul tot cu faina integrala, negruta).


Pentru cine tine  regim, se poate inlocui  telemeaua cu branza de vaci, condimentata foarte  bine.Urmatoarea salata asa va fi, cu branza de vaci, ca s-au terminat mesele festive inlantuite de pe perioada sarbatorilor.  Va invit sa incercati aceasta  salata  - garnitura, gustoasa si sanatoasa.

2 comentarii:

Mari spunea...

Cum? Si de Sfantul Ion nu faci tu o masa festiva?

Daniela spunea...

Mariana, nu stiu daca mai e loc de masa festiva. De vreo cativa ani, nu stiu cum sa face ca la Sf. Ion toata lumea vrea pizza.