sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Rulouri cu dovleac




Din categoria -  ce mai reciclam din frigider  -  azi a venit randul dovleacului copt la care nu aveam spor sa il terminam.
Am avut de ales intre  budinca  si rulouri. Am ales rulourile si nu mi-a parut rau. 
Am facut, bineinteles, cu faina integrala aluatul.
Asadar, din 350 grame de faina integrala, un praf de sare, 10 linguri de apa calduta , 5 linguri de ulei de masline  si 3 linguri de otet de vin alb  am facut  un aluat omogen si elastic. L-am impartit in 4 si am intins, pe rand, foile  foarte ,foarte subtiri, cu sucitorul.
Dovleacul copt l-am facut piure si am adaugat scortisoara. Eu nu l-am mai indulcit , a fost suficient de dulce. 
Am pus umplutura pe foaie si am rulat foaia sub forma de sul, inchizand capetele.
Le-am pus pe rand, in tava tapetata cu hartie si le-am uns cu foarte putin ulei, ca sa nu se crape aluatul la copt. 

Le-am copt la 190 de grade timp de 50 de minute. 
Aluatul a iesit asemanator celui de la strudel, foarte subtire si foarte bine copt, chiar si partea din interior.

Le-am scos din tava si le-am pus pe gratar, ca sa se raceasca . 
S-a taiat foarte bine, cu cutitul zimtat. 
Scortisoara a imbogatit gustul dovleacului, l-a rafinat si i-a dat o aroma deosebita. 
Cred ca voi repeta data viitoare acelasi aluat dar cu mere. 
 Ca si aspect, probabil mergea un pic de zahar pudra vanilat pe deasupra dar, am lasat ruloul asa , in pielea lui, fara imbunatatiri.
Asa de bine m-am obisnuit cu faina integrala incat nu ma mai deranjeaza absolut deloc faptul ca toate cocaturile mele sunt negrute. 

4 comentarii:

Mari spunea...

Desi n-am vazut nici o poza, nu stiu din ce motiv, mi-am inchipuit ce rulouri bune ai facut. Eu am in balcon un dovleac micut intreg si nu ma hotarasc ce sa fac cu el. Mai astept sugestii.

maria mihalache spunea...

Heeeeeeeeeeeeeeeei, ce se intampla cu pozele tale Daniela?
Pup!

Daniela spunea...

A fost o setare gresita, am remediat-o, sa traiti !

Daniela spunea...

Mariana,acum se vad pozele, nu ma prea pricep eu la dovleac, asta am facut cu dovleacul meu.