sâmbătă, 8 octombrie 2011

Gem de gutui

Mi-au ramas in casa, dupa plecarea copiilor, citeva gutui si m-am gindit sa fac un pic de gem. 


Cum nu este voie la zahar, l-am facut cu  fructoza de la Dr. Oetker, astfel : gutuile, spalate bine, le-am taiat in bucatele si  le-am  macinat in tocatorul Bosh. A iesit o pasta faina, omogena si aromata . Am cintarit si  la 1 kg de fruct am pus 350 g de fructoza gelifianta  , am amestecat bine si am  pus pe foc. Din momentul  in care a inceput sa fiarba, am lasat cam 7 minute, de aceea a iesit si putin mai tare, intre jeleu si gem . 


Am pus in borcane sterilizate in cuptor, fierbinti, am capsat si am rasturnat borcanele.Gustul este extraordinar de bun, mi-au iesit 3 borcane de 375 grame. Vor fi minunate la iarna, cind  voi deschide un astfel de borcan  care a depozitat in  el gustul si aroma toamnei. 

Niciun comentariu: