miercuri, 1 aprilie 2015

Hering (baby hering) marinat cu ceapa rosie




De multa vreme ma batea gandul sa  fac si niste baby hering marinat, ca tare bine arata in galantar la supermarket. Pe modelul macroului  pe care il avem in  permanenta in frigider si care este minunat,  am curatat pestele, l-am spalat bine, l-am taiat bucati si l-am zvantat intr-un prosop .De data asta am facut cu ceapa rosie si nu pot sa spun ca nu imi place cum a iesit, a colorat foarte fain carnea pestelui in roz. Ceapa rosie la vremea asta este dulce si moale  si incepe sa cam incolteasca in  pivnita , asa ca trebuie folosita iar cea care face deja mustati, pusa in gradina pentru ceapa verde. 
Asadar, intr-o cutie am pus   un rand de ceapa rosie taiata subtire, apoi unul de peste, iar ceapa, iar peste si deasupra ceapa. 
Separat, am facut marinata: 1 pahar otet, 2 pahare apa, o lingurita plina de sare, boabe de piper si 3 foi de dafin. Toate au dat un clocot iar cand s-a racit, am turnat-o peste ceapa si peste. A stat la frigider, inchisa ermetic, 4 zile si dupa aceea a fost buna de mancat. Diferenta intre macrou si baby hering este ca la cel din urma carnea s-a marinat mult mai bine, are alt gust, tot foarte bun, dar, este altceva . 


3 comentarii:

Alexandra spunea...

Minunata si simpla aceasta reteta.

Constantin Buculei spunea...

va dau o reteta STAS...se curata pestele se spala rapid,se pune un strat de sare grunjoasa intr-o cratita,apoi un strat de peste,se sareaza(un nou strat de sare) si se lasa 24 ore la sarat...se trece iar prin jet de apa pestele ca sa se inlature eventualele cristale de sare si se pune apoi pestele intr-un borcan sau o galetica de plastic,(din alea de iaurt sau smantana)....se face apoi o solutie de marinare dintr-o parte otet si 2 sau 3 parti apa(depinde daca vrem mai acra sau mai putin acra marinata),boabe de ienibahar,1-2 foi de dafin,un pic de zahar,boabe de piper,o ceapa taiata solzisori si 1-2 morcovi taiati rondele...se da un clocot ...se lasa nitel la racit(vreun sfert de ora) si se toarna peste peste...se toarna unb strop de ulei deasupra ca protectie suplimentara si peste 6 -7 ore,(desi reteta zice de cca.12 ore)puteti consuma pestele marinat,fara sa mai simtiti oasele,numai bun!...

Daniela spunea...

Multumesc frumos pentru reteta, o voi incerca si va spun cum a iesit !