duminică, 13 noiembrie 2011

Prajitura cu brinza de vaci si visine, fara aluat


Am primit  muuulta brinza de vaci si, avind musafiri (de fapt ei au adus-o), m-am gindit sa fac o prajitura cu  visine, fara aluat. A iesit extraordinar de  buna si de  aratoasa, pacat  ca nu am reusit sa fac o poza de ansamblu .
Cantitatile sint asa: 750 g brinza de vaci, neaparat cernuta prin sita inoxidabila, amestecata cu 100 g de zahar  pudra, 9 galbenusuri mici, 1 budinca de vanilie, 16 linguri de  gris, sucul si coaja de la 1 lamiie si jumatate, 170 g de unt topit dar rece. Toate s-au amestecat si dupa aceea s-au batut cele 9 albusuri cu 9 linguri  de zahar, (dar sa nu faceti ca mine, eu am batut albusurile cu sare, in recipient era sare si nu zahar, prietena mea  a fost desteapta si a gustat, era ocna , am aruncat totul si am mai batut o data  alte albusuri, de data asta cu zahar adevarat ) s-a facut  bezeaua si s-a amestecat cu brinza . Am desertat jumatate din cantitate in tava  captusita cu hirtie de copt, am pus un rind de visine (au fost congelate) , am pus  restul de brinza si am pus alta tura de visine . (eu am facut dublul cantitatii, atita brinza am avut dar am impartit prajitura cu musafirii ceea ce m-a facut fericita, a iesit o   prajitura mare, mare, mare )  .La cuptor, la 180 de grade, a stat cam 1 ora, depinde de cit de bine  coace cuptorul si cit de groasa este prajitura. 
S-a combinat perfect  gustul de acru al visinelor cu  brinza cremoasa. 
Prajitura originala este cu  prune dar acum nu mai sint   de ale noastre asa ca am pus visine congelate .


3 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

O prajitura super buna.Imi plac toate ingredientele folosite.Pupicei!

In bucatarie la Sidy spunea...

Visine+ branza de vaci...o combinatie reusita care sunt sigura ca a dus la o mare reusita si s-a papat tot, tot din farfurii....
Te tzuc Danuto !!!

Daniela spunea...

DiaMar, Sidy, tare buna a iesit prajitura, o combinatie interesanta de gusturi!
Va pup si eu cu drag !