miercuri, 21 septembrie 2011

ZACUSCA CU FASOLE BOABE



Din categoria pivnita plina cu de toate, azi  vreau sa  postez reteta de zacusca cu fasole  boabe, din care au iesit 24 de borcane de 370 g si 5 borcane de 720 g. 
Asadar, ca sa iasa atatea borcane, am  folosit :  5 kg de rosii, 2,5 kg de ceapa, 10 kg de gogosari, 2,5 kg de fasole bobi verzi, 1 kg de patrunjel  radacina, 1 kg de morcov,  1,5 l de ulei si piper, sare, foi de dafin, frunze de patrunjel si telina. 
Am calit ceapa in ulei, am adaugat morcovii si  patrunjelul  cubulete, sucul de rosii, sarea, piperul, foile de dafin si se lasa  la fiert pina ce se alege putin uleiul ( cam 30 de minute).Apoi se pun bobii de fasole care au fost deja fierti , gogosarii copti, curatati si taiati cubulete si  frunzele de telina si patrunjel. Se lasa totul la foc mic, pana ce capata consistenta, cam 60 de minute. Se pune in borcane sterilizate si incalzite si se  sterilizeaza cam  60 de minute  dupa care se pune in paturi groase  pana ce se racesc  borcanele , adica aproximativ 2 zile . 
Zacusca este foarte buna, practic este o mancare de fasole la borcan, cu paine proaspata si un castravete murat alaturi, mai alungi o mancare. 

2 comentarii:

maria elena spunea...

Daniela, gata la iarna iti fac o vizita, eu nu am facut zac. cu fasole, si a ta arata tare bine!

Daniela spunea...

Hai, Lenutico, te astept cu tot dragul !