vineri, 11 ianuarie 2013

Varza scazuta imbunatatita cu pulpe de pui


In toamna, cand varza este foarte ieftina, am cumparat varza sanatoasa, am lasat-o cateva zile  ca sa se usuce putin picaturile de apa de pe ea, cel putin la suprafata si apoi am impachetat-o in hartie de sac si am pus-o in pivnita.
Acuma, in toiul iernii, rand pe rand, tot despachetez cate una si  fac cate ceva din ea.
Pentru azi, varza scazuta , imbunatatita cu pulpe de pui :
  • o ceapa mica am tocat-o marunt si am calit-o in putin ulei de masline
  • 2 morcovi, 1 patrunjel radacina, 2 ardei grasi , toate maruntite prin  tocator,  le-am adaugat peste ceapa
  • apoi am pus pulpele de pui (fara piele ),sare, piper, marar verde ,o foaie de dafin , cimbru si o cana cu apa (am vrut neaparat ca pulpele sa fie doar fierte, nu si prajite , ca sa fie putin mai dietetice )
  • separat, am razuit varza si am frecat-o cu sare 
  • cind mincarea a inceput sa clocoteasca, am pus varza
  • dupa 15 minute, am pus 2 linguri de pasta de rosii
  • a mai fiert cam 15 minute, fara capac, astfel incat sa scada  toata apa. 
A iesit o bunatate, asociata cu ardei iute si mamaliguta  fierbinte.
Degustatorul principal, adica sotul meu, a spus  ca  se apropie la gust de  varza de la cantina de pe vremea studentiei, atunci cand tineri fiind, mancam orice, totul era  bun si daca era si  mult, era  si mai bun!

8 comentarii:

Danutza spunea...

Vaai, ce bunatate! Mi-ai facut mare pofta!!

milica spunea...

Ador varza,pot sa iau o inghititura?Pup!

Adina spunea...

Varza cu pui nu am mancat niciodata,fac si eu !;)

Daniela spunea...

Danutza, fa-ti repede pofta sau daca ti-e mai usor, hai la o portie !

Daniela spunea...

Milica, serveste-te cu o portie generoasa , nu o sa-ti para rau !

Daniela spunea...

Adina, recunosc sincer ca pana acum nici eu nu am facut varza cu pui dar poti fi sigura ca voi face mereu, este tare buna si gustoasa !

Sidy spunea...

Varza proaspata cu pui e o minunatie, noua ne place foarte mult, mai ales cu mult marar verde si cimbru.
Asa ca azi vin la tine la o portie....
Te tzuc Dana draga si sa ai o duminica desavarsita !

Daniela spunea...

Sidy, am de toate, mai fac o portie, hai!!!