luni, 28 octombrie 2013

Il timpano sau il timballo , sau, romaneste, placinta cu paste si carne



Reteta asta asteapta de cativa ani  sa fie facuta. Am vazut filmul Big Night si m-a impresionat  extraordinar  acest  fel de mancare, nemaivazut de mine pana  atunci.
Acum i-a venit randul  si am facut-o.  A iesit  foarte, foarte gustoasa dar mai suporta imbunatatiri, descoperite dupa aceasta experienta inedita.

Astfel, am tocat 1 kg de carne de porc slaba. Din  500 grame de carne, amestecate cu un ou, usturoi tocat, piper si  sare am facut  chiftelute mici si le-am prajit in tigaia antiaderenta, fara ulei.
Separat, am calit o ceapa tocata marunt, am pus restul de 500 g de  carne tocata , am condimentat cu sare, piper, oregano , foi de dafin si cand si-a schimbat  culoarea, am   pus  1 litru de bulion de casa si  1 cana de vin. A fiert amestecul acesta cam 2 ore, la foc mic. 
Am fiert 4 oua  tari, le-am curatat si taiat in 4. 
2 fire de carnati de casa  le-am taiat in feliute subtiri. 
Separat, 500 de grame de paste  le-am fiert   in apa cu sare, fara sa se inmoaie, am lasat la fiert cam 2/3 din timpul de fierbere indicat. 
Am razuit cam 400 de grame de cascaval afumat. 
Am facut un alaut simplu din faina integrala, cu  sare, apa si drojdie proaspata, l-am lasat la dospit cam 20 de minute la cald. 
Asadar, am uns cu ulei  o cratita mai adanca, am intins aluatul in asa fel incat sa acopere interiorul cratitei dar sa  aiba si  parte revarsata peste  peretii ei  si am inceput constructia : peste aluatul de pe fundul cratitei am pus 1 treime din pastele fierte, am pus sos, apoi chiftele, apoi carnati , ouale fierte si cascavalul, apoi iar sos.
Stratul urmator au fost celelalte 2 treimi de paste, iar sos, iar chiftele, oua, carnati, iar sos si, la sfarsit, cascaval. 
Am adunat marginile de aluat revarsate peste peretii cratitei, le-am uniformizat frumos, am indepartat excesul de aluat  si am inchis placinta.
Peste cratita am pus o folie de aluminiu si am dat la cuptor, la 200 de grade, pentru 45 de minute, dupa care am indepartat folia si am mai lasat 25 de minute. 
S-a rumenit frumos si, dupa ce am scos-o din cuptor, am lasat-o 10 minute sa se racoreasca. Apoi, am rasturnat-o pe platou ceramic si am lasat-o inca 30 de minute sa se raceasca . S-a taiat frumos, in felii generoase. 
Data viitoare, nu mai fierb ouale ci le voi bate bine cu cascavalul razuit si le voi turna peste paste , sa inchege si mai bine iar carnatii  nu vor mai fi de casa , afumati ci din aceia  de tip Trandafir . 
Cu toata lipsa mea de experienta pentru acest fel de mancare, a iesit  foarte, foarte buna, suficient pentru 8 portii generoase, un adevarat ospat. 


2 comentarii:

Lubita Iancu spunea...

Daaa,e super buna!!pe timpuri foarte des faceam asa ceva,nefiind atat de multe retete cum sunt acum.

Daniela spunea...

Lulu, mie mi-au trebuit cativa ani ca sa fac aceasta mancare, mare lenesa mai sunt !