joi, 6 noiembrie 2014

Taitei din dovleac, cu branza Focsani



Am vazut in gradina unei doamne  minunate ,doamna Elisabeta,  niste dovleci interesanti, pa care, la prima vedere, i-am confundat cu pepenii verzi. De la distanta, asa mi s-a parut.
Asta se intampla in septembrie, doamna curata gradina si asa aduna deja dovlecii. Interesanti ca aspect, frumosi de-a dreptul, tare m-au tentat si am cerut si eu.

 Mi-a explicat doamna ca acestia sunt dovlecii taitei. Nu am prea inteles cu e asta , dar, azi am desfacut unul.

Nu am gresit foarte tare cand i-am confundat cu pepenii pentru ca, structura lor interioara e cam aceeasi. Am gustat si crud  si are gust bun, dulce si, asemanator pepenilor verzi.
Am scos  mijlocul si am ales samburii si , pentru partea mai tare, de langa coaja, am folosit o lingura. A ramas o goace  subtire , asa de bine s-a curatat miezul.

Nu am aruncat pulpa  care a sustinut samburii.
Am pus la fiert in apa cu sare si a fiert cam 10 minute.  Dupa aceea, am pus la scurs in strecuratoare si apoi a, lasat sa se raceasca .
Abia acum am inteles de ce i se spune dovleacul de taitei. Pulpa fiarta, se desface in fasii  subtiri , exact ca taiteii ca forma dar ca aspect am vazut ceva asemanator la raionul cu produse asiatice, ceva taitei de orez.

M-am decis sa experimentez gustul in mancaruri diferite, ca sa vad ce se potriveste  mai bine si  pentru inceput  am facut taitei cu branza.
Asadar, am pensulat o tigaie cu unt topit si am pus taiteii, i-am rumenit usor
si apoi am pus branza Foscani,
am lasat pe foc pana ce s-a topit branza si apoi am dat la rece, ca sa inchege branza.
Rezultatul? Exceptional la gust,intr-adevar aduce gustul cu pastele fainoase, in combinatie cu branza a fost un gust minunat. Nu m-as fi gandit niciodata ca voi avea taitei din dovleac , cu un gust foarte, foarte bun.
Se poate manca fara grija, se preteaza foarte bine la dieta, excelent.
Am tinut samburi si in mod sigur anul viitor voi avea si eu in gradina dovlecii acestia .
Am mai facut o supa cu taitei si o budinca dulce cu taitei si scortisoara, pe care inca nu le-am gustat dar o sa  spun cum sunt .

Niciun comentariu: