marți, 6 august 2013

Paine integrala neframantata


De foarte mult timp mi-am propus sa fac si eu o paine neframantata. M-au tentat gaurile care arata  ca este bine crescuta si bine coapta.
Nu este asa de frumoasa si de crescuta ca cea din faina alba dar, cum noi mancam in mod deosebit paine integrala, am zis ca merge si asa. 
Reteta nu imi apartine, este culeasa de pe blogurile gospodinelor care au avut bunavointa de a impartasi si altora din experienta lor.
Am modificat-o putin, adica am pus mai multa apa deoarece mi s-a parut ca nu este destul de moale aluatul.
Cantitatile au fost asa :
500 grame faina integrala, 13 g drojdie proaspata, 450 ml apa  calduta si  2 lingurite rase de sare.
Intr-un castron, peste faina amestecata cu sarea am pus drojdia dizolvata  in apa calduta , am omogenizat , am acoperit castronul cu o folie si am pus la frigider pentru 17 ore. Dupa asta, am scos  aluatul, pe un blat infainat bine l-am impaturit de 2 ori si , pe un prosop de bumbac, peste care am pus faina,l-am  lasat sa creasca pret de 1 ora. 
Am infierbantat bine un ceaun de fonta, cu capac si am pus in el aluatul, cu partea crescuta  in jos. Am acoperit iar si am dat la cuptor pentru 25 de minute. Am luat capacul  si am mai lasat 15 minute la cuptor.
Data viitoare am sa pun pe fundul ceaunului o bucata de hartie de copt pentru ca  la cuptorul cu gaz , focul vine de jos si s-a cam prea rumenit baza painii. 
Pentru prima incercare, painea a iesit exceptionala. Ce are deosebit fata de painea normala este faptul ca  are elasticicitatea painii facute in cuptorul de la tara, ars cu lemne adica  este cumva ca un burete ce revine imediat dupa  apasare.
Coaja este foarte crocanta, miezul moale  iar despre miros, sa nu mai vorbim ! Cum eu inca nu mananc paine, am fost realmente pedepsita sa simt doar mirosul. Degustatorul sef  a dat nota 10 pentru aceasta painica!


6 comentarii:

Karla spunea...

Da! Painea integrala este mai buna decat cea alba...dupa parerea mea. Am observat ca in Romania nu este prea cautata...cand am fost in tara dupa 12 ani am avut posibilitatea sa aleg la o brutarie si bineinteles ca eu "m-am repezit" la painea de secara! Nici acum nu inteleg de ce ceilalti nici nu s-au uitat la un astfel de sort...;-)/salutari din nord,Karla.

Daniela spunea...

Te pup, Karla !
Din pacate, ai nostri prefera painea alba si pufoasa, total nesanatoasa dar deosebita ca aspect !

Danutza spunea...

Ce bine arata, super pufosenie!!

milica spunea...

Wow,ce bunatate,mi-ai facut o pofta de-mi vine sa ling monitorul.Este nemaipomenita!!!Pup gospodina!

Daniela spunea...

Danuta, este si tare, tare buna !

Daniela spunea...

Milica, te pup si eu si ma bucur ca iti place !