luni, 26 ianuarie 2015

Toba de pui si curcan - varianta dietetica

 


Toba aceasta face parte din categoria bunatatilor ce trebuiau incercate. 
Pentru aceasta reteta m-am inspirat de la alte gospodine, precum Mamy Vio, la ea am vazut prima data.  In cea originala , gelatina se punea odata cu carnea, in cuptor. Dupa regula bine stiuta  ca gelatina nu trebuie fiarta, am modificat reteta , asa  mi s-a parut normal sa fac. 
Asadar, pentru asta  am folosit pulpe superioare de pui , taiate in 3, de-a lungul osului, fara piele , cam 1,5 kg si o bucata mare  de piept de curcan, cam 500 grame, taiat fasii cam de 1 cm. Condimentele pe care le-am folosit au fost : piper, sare, rozmarin, boia afumata, turmeric, boia iute si o lingura de legume uscate, macinate. Amestecate bine, plus 6 catei de usturoi curatati si intregi, ingredientele le-am pus intr-o punga de friptura, am legat-o si am intepat-o cu o scobitoare in partea de deasupra. 
Am dat la cuptor pentru 45 de minute. 
Dupa asta, am scos din cuptor, am lasat la racorit 5 minute, am facut o gaura in coltul pungii si am scurs  zeama care era acolo intr-un lighean de inox. Aceasta zeama, am amestecat-o cu 1 lingura de gelatina,dupa ce s-a racorit putin, am omogenizat-o bine si peste ea am pus carnea fierbinte din punga (mai putin oasele pulpelor, pe care le-am scos inainte si usturoiul ). Am amestecat bine, bine, pana ce carnea s-a uns cu zeama  . Am tapetat un vas de yena cu folie alimentara, am pus continutul, am acoperit tot cu folie si am presat cu greutati. Asa a stat de seara pana dimineata. Gustul este foarte bun, este picant, inlocuieste orice fel de mezeluri din comert ,are tinuta si poate fi taiata lejer felii. Poate fi mancat cu legume alaturi, poate fi luata la pachet, poate fi un aperitiv  excelent. 
Cred ca data viitoare o sa procedez la ambalare altfel, mult mai simplu si eficient. Voi pune folie alimentara pe masa, voi pune carnea pe mijlocul foliei si voi infasura, dupa care voi incerca rasucirea de capete, ca la salamul de biscuiti. Astfel, portia va fi mai mica, deci si felia va fi mult mai mica si, prin rasucire, se va compacta, nemaiavand nevoie de greutati pentru presare. 



Niciun comentariu: