miercuri, 2 septembrie 2015

Taitei in lapte - dulcele copilariei




Daca inchid ochii, si acum vad dulapul tip masa  din bucataria de vara, plin de  strachini cu taitei in lapte, un dulce la indemana ,  care ne potolea pofta de bunatati. Umplea mama  strachinile, le lasa la racit, le punea in dulap si zavora dulapul, sa nu apuce pisicile sa isi bage botul. 
Lua 1 litru de lapte , dar, il indoia cu apa si asa se inmultea numarul strachinilor din dulap iar noi mancam dietetic, fara sa stim. 
Sa incep asa : am taiat curcile, alea erau pline de oua, asa ca, am facut taitei de casa, dupa care am pus repejor la facut si o portie generoasa de taitei in lapte.
Taiteii, reteta clasica : 60 g ou + 90 grame de faina , framantat, lasat sa odihna apoi , la masina ,confectionare  taitei subtiri. 
Mai simplu de atat nu se poate: se pune laptele la fiert, se indulceste (eu am pus indulcitor),se pune si  un vard de cutit de turmeric pentru o culoare aurie  iar cand clocoteste, se adauga taiteii si se lasa la fiert timp de 10 minute. Fara adaosuri de arome, simplu. Dupa ce au fiert, se ia vasul de pe foc, se lasa acoperit 15 minute si abia apoi se desarta in alt vas. Se pot manca simplu sau, cu adaos de marmelada de caise, acrisoara. 
Au iesit extraordinar de gustosi, simpli si minunati. 

Un comentariu:

Mari spunea...

Eu am văzut în grabă și nici n-am citit și amj crezut că ai trecut la lucruri ceva mai complicate, cum ar fi un cataif. Da sunt buni și tăițeii, Mai ales că sunt făcuți de tine. Vin și eu la o strachină.