miercuri, 27 august 2014

Ketchup de casa- conserva


Dupa incercarea din primavara, dupa documentare  serioasa si analizari de retete,  cand am facut un ketchup la moment, din ce aveam in camara si congelator, acum a venit vremea sa fac ketchup-ul conserva. 
Am modificat putin proportiile si compozitia, astfel  pentru o portie  sunt necesare 3 kg rosii bine coapte, facute suc de rosii, 10 ardei kapia rosii si carnosi  ,copti si curatati, 2 cepe mari sau 3 mai mici , 10 catei de usturoi, 50 ml de otet de mere, 60 g de zahar (se poate si cu indulcitor  dar am preferat zaharul oricum cantitatea este foarte mica ), 4 foi de dafin, 1 lingura busuioc uscat, 1 lingurita piper, 1 lingurita oregano, 1 varf de cutit de boia de ardei iute sau, 1 ardei iute, dupa caz, 4 frunze de telina si sare dupa gust. 
Ardeii , ceapa, usturoiul,  toate date prin masina de tocat carne, amestecate cu sucul de rosii, otetul, zaharul  si condimentele, se pun la fiert. Atentie  la sare deoarece ardeii au fost presarati cu sare inainte de a-i curata, ca sa se duca pielita mai usor si ei deja sunt sarati. Mai bine puneti sarea la sfarsit. 
Tot amestecul a fiert 70 de minute, dupa aceea l-am dat prin blender  si
 l-am mai fiert 10 minute. 
L-am pus in borcane sterilizate, acestea dupa umplere si capsare au fost rasturnate pe capac timp de 5 minute, ca sa se videze si ca sa nu fie bule de aer. 
De data asta, tinand cont ca este o conserva, am sterilizat borcanele in apa timp de 40 de minute, asta pentru ca atunci cand deschizi borcanul, sa poate fi tinut in frigider cateva zile si sa nu mucegaiasca. 

11 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua,
va rog sa-mi spuneti cat suc de rosii iese din cele 3 kg. de rosii.
Eu am suc deja facut si as vrea sa-l folosesc. Multumesc!
Maria

Daniela spunea...

Maria, daca ai sucul de rosii gata facut, atunci pune 1,5 l de suc de rosii in loc de 3 kilograme de rosii. Am facut asa iarna, cand nu aveam rosii ci doar suc de rosii si a iesit foarte bine.

Anonim spunea...

Multumesc. O zi minunata sa aveti!

Anonim spunea...

Am executat operatiunea!
A iesti foarte gustos. Multumesc!

Daniela spunea...

Cu tot dragul ! Ma bucur ca ti-a placut gustul, nu se compara cu cel din pravalie ! Sa iti fie de bine !

Anonim spunea...

Direct reteta triplata o fac! Multumesc!Doina Paula

Daniela spunea...

Doina, sa ai spor !!!

Anonim spunea...

iar imi dai de treaba Daniela !..)))

Daniela spunea...

Acum lucrezi, dar, cine se va mandri tot anul cu un produs natural, fara conservanti, din care, daca mananci, traiesti o mie de ani ?

Anonim spunea...

Cate borcane ies la o portie?

Daniela spunea...

Teoretic, 5 borcane de 375 g si 2 de 720 g. Depinde de cat de mult suc au lasat rosiile, de foc, cat de repede se evaporeaza lichidul. Orientativ, atata ar trebui sa iasa .