sâmbătă, 26 februarie 2011

PLACINTE ARDELENESTI CU BRINZA SARATA, BRINZA DULCE, VARZA SI MERE


Azi e simbata  si pentru ca  am vrut sa mincam ceva bun, am facut placinte :
Aluatul l-am facut  din 1 kg de faina alba trei nule Baneasa  cernuta impreuna cu 1 lingurita sare fina, 60 g  drojdie proaspata frecata bine cu 1  lingurita de zahar si   700 ml apa calduta (se framinta doar  pina ce se omogenizeaza aluatul, nu mai mult) .Apoi 50 ml ulei de masline am pus pe masa si am impaturat aluatul pina ce a absorbit  tot uleiul.

L-am dat la  crescut la cald, pina ce si-a dublat volumul (aproximativ 15 minute).
 Dupa asta l-am scos si l-am impartit in 16  portii egale, pe  care le-am  asezat pe masa unsa cu ulei si le-am lasat pina ce si-au dublat volumul .
 Apoi, pe masa unsa cu ulei, am inceput confectionarea lor, adica am intins aluatul  cu miinile pline de ulei, am pus umplutura , am pliat aluatul si am cusut marginile cu virfurile degetelor, totodata si apasind  peste placinta,  ca sa iasa tot aerul afara. 

Pentru copt am o tipsie de  fonta groasa , pe care o pun direct  pe focul de  la aragaz, pun foarte putin ulei   si incep sa le coc la  foc potrivit, chiar mic, pentru fiecare parte de placinte cam 4-5 minute, pina ce se rumenesc putin.
Nu au nevoie de mai mult timp la copt deoarece foaia este foarte, foarte subtire   iar umplutura este  semipreparata : varza este calita, merele sint calite cu zahar si scortisoara iar  brinza  are nevoie de  putin timp  ca sa se topeasca.  
Desi  poate parea ca se lucreaza cu mult ulei, vreau sa spun ca pentru 16 placinte  folosesc doar 150 ml de ulei, nu mai mult dar il tot intind pe masa  si pe miini si de aceea  totul pare uleios.  
Pofta buna  la placinte ! 

5 comentarii:

Adriana spunea...

chiar acum ma apuc sa le fac ;)

Daniela spunea...

Adriana, sa-mi spui cum ti-au iesit !

Home made spunea...

excelente - o reteta de nota 10

Daniela spunea...

Multumesc pentru nota maxima, hai la o portie de placinte !

Anonim spunea...

da,o reteta de nota 10. Vazand imginile, sper ca acum am priceput si eu cum se fac placintele