luni, 19 noiembrie 2012

Meniu de aniversari fara pretentii

In familia noastra , toamna este o perioada a sarbatorilor  aniversare,practic incepe din august si se termina in noiembrie. 
Dupa caz si dupa cine este acasa, mesele festive  sunt mai mari sau mai mici dar intotdeauna  ele exista .
Am facut un tort cu crema ganache, in octombrie, a fost excelent .

 Florile din gradina  in luna  octombrie  sunt mai  vii la culoare, nu le-a mai  decolorat soarele  puternic iar pentru  un eveniment deosebit si   cognacul  a fost adus  si daruit cu drag de copiii nostri. Masa a fost vesela si plina de culoare. 




Am constatat ca tortul lunii  octombrie a fost mult prea mare  si atunci am trecut  in luna noiembrie la tort mai mic  si mai simplu.
 Blatul l-am facut din 4 oua(mergea   si din 3 ), 4 linguri de faina si 4 linguri de zahar , in varianta clasica : albusurile se bat spuma impreuna cu zaharul , galbenusurile,se freaca  cu un pic de sare ,si se adauga  deodata si  faina, la fel, se pune  toata deodata (obligatoriu cernuta de 2 ori inainte ) si se amesteca  doar prin rasturnare usoara. A iesit o mindrete de  blat, foarte frumos  crescut, pe care l-am insiropat mai apoi cu  siropul din compotul de caise  ,  dulce si mai mult acrisor. 


 Blatul a iesit foarte pufos si s-a insiropat tare bine. 
 Crema am facut-o foarte simplu: 2 oua intregi , 1 lingura de sirop din compot  si 140 g de zahar le-am batut intr-un lighenas de inox , asezat pe un vas cu apa ce cloclotea, timp de 10 minute. Cind a capatat consistenta unei smintini, am dat deoparte si am pus  50 g de cacao neagra cernuta, am amestecat bine si am lasat la racit. Cind a ajuns la temperatura la care pui degetul si nu te frigi, se pune 250 g de unt moale, care  a stat in bucatarie si se bate cu telul numai in unt, pina ce incorporeaza toata crema din jurul lui, devenind  astfel o crema foarte fina si gustoasa. Chiar daca este molcuta, data la rece se va intari foarte frumos. Aceasta crema este ideal sa o pui pe tort imediat ce ai facut-o, ca ea sa se intareasca direct la locul ei. 
 Asamblarea torului, foarte simpla: blatul l-am taiat in 3, prima  foaie am insiropat-o bine, am pus crema, peste crema un strat de caise din compot si apoi iar crema, urmatoarea foaie la fel si la urma capacul, pe care l-am insiropat din interior spre exterior. Pentru ca a fost suficienta crema, nu am mai pus glazura  ci  am imbracat tortul in crema iar pentru decor am folosit doar fulgi de migdale care sunt si gustosi si simplu de folosit.
Aspectul tortului nu atinge nici pe departe perfectiunea torturilor din cofetarie insa gustul lui , combinatia de blat pufos insiropat , caise  aromate si ciocolata  , bate de departe gustul torturilor din  pravalie. 

Asta a fost la capitolul dulciuri  iar la capitolul mincare, a fost la fel de simplu, fara pretentii, dupa pofta , la fiecare sarbatoare: 
friptura de curcan 


crap la gratar cu garnitura de orez picant 

placinta din foi  cu brinza telemea si cas de oaie 

placintele  cu brinza

oua umplute 
si cam gata pe toamna  anului 2012.
Sa fim sanatosi si  sa  asteptam sarbatorile de iarna !

10 comentarii:

Diana spunea...

Nemaipomenite bucatele! toate una si una!!! esti o gospodina foarte buna! Sa fii sanatoasa alaturi de familia ta!
mi-ai picat ochii pe placintele cu branza!!!iammmiii

Mari spunea...

Am salivat uitamdu-ma la tortul tau! Si la meniu dar mai putin, ca de sunt la regim si e bine sa ma abtin!

Daniela spunea...

Diana, hai la o portie de placinte, acusica bag o tava in cuptor !
Multumesc de urari, la fel iti doresc si tie !

Daniela spunea...

Mariana, nu am vrut sa-ti creez probleme, crede-ma ! Lasa ca termini tu si cu regimul asta !

In bucatarie la Sidy spunea...

Ce regim ??? Curcanul e la gratar, nu ? Si pestele,la fel asa ca...hai Mari sa degustam ! Tu peste si eu curcan....
Si eu vreu si oua umplute si mai vreau si un pahar de palincuta si mai vreau si....
Cam multe vreau nu ???
Oricum , felicitarile mele soro ! Ai muncit dar parca nici nu simti oboseala cand le faci pentru cineva drag...
Felicitari pentru toate bunatatile si LA MULTI ANI !!!
Te tzuc cu drag Danielo !

Lubita Iancu spunea...

O masa imbelsugata pentru oameni minunati!!
Sa fiti sanatosi si fericiti in mijlocul celor dragi!!
Pup Daniela si weekend minunat!!

Daniela spunea...

Multumesc frumos, Sidy, te pup si eu cu drag!

Daniela spunea...

Multumesc, Lulu, esti deosebita !

Unknown spunea...

Mulțumesc pentru idee! Anul asta merge perfect cu 31! 😚

Daniela spunea...

Felicitari si La multi ani !