vineri, 1 februarie 2013

Paine cu tarate si faina de secara

Am tot cautat  retete pentru o paine cu tarate.Dupa o ampla informare, am decis sa o fac asa cum imi trece prin cap si daca nu iese, asta este, imi asum raspunderea.Dar a iesit !

  • 10 linguri de faina de grau  650 
  • 3 linguri faina de secara
  • 7 linguri de tarate
  • sare
  • apa calduta
  • 2 linguri de ulei de masline
  • 40 drojdie proaspata 
  • 2 linguri de seminte de floarea soarelui decojite 
  • 1 lingurita de zahar
Am facut o maia din  drojdia frecata cu zaharul si putina faina de grau , pe care am lasat-o  sa creasca  intr-un  loc caldut
Se cerne faina de grau si cea de secara,, se amesteca cu  sarea  si cu taratele ,se pune si maiaua crescuta si se adauga  apa calduta, pana ce   se ajunge la un aluat  molcut. Atunci se adauga si semintele si se incepe framantarea, cam 10 minute. Apoi, cele 2 linguri de ulei se  pun pe planseta si  se aseaza aluatul peste, impachetandu-se cu podul palmei, pana ce se  absoarbe tot  uleiul.
Aluatul se  da la crescut, acoperit cu servet de panza, pentru o jumatate de ora, intr-un loc cald. 
Cand a crescut, l-am impartit in 16  bucati , carora le-am dat  forma de chifle, le-am crestat deasupra, le-am uns cu un pic de apa calduta si le-am dat la cuptor  pentru 45 de minute. 
Au iesit foarte, foarte bune si crocante, chiar gustoase.
Am cantarit  chiflele , greutatea lor variaza intre 45 si 50 de grame fiecare. 
Voi mai face pentru ca merita, cu siguranta !

8 comentarii:

Mari spunea...

Ma abonez sa-mi cumpar chifle din acestea de la tine. Ce zici? Esti de acord?

Mari spunea...

Uitai sa-ti spun ca n-am mai fost de mult pe blogul tau si ca imi place mult noua coperta!

Lubita Iancu spunea...

Ce painici frumoase dar mai ales sanatoase!!
Bravo Dani,pup!!

Sidy spunea...

Arata minunat painicite tale Danuto !
Asa se intimpla daca nu ai timp sa intri la mine pe blog....nu gasesti reteta:
http://sidyskitchen.blogspot.ro/2012/12/paine-cu-tarate-de-grau.html
Te tzuc si sa ai o zi senina !

Daniela spunea...

Te astept cu abonamentul!
Pana ce ti-am raspuns, a venit primavara pe coperta, rusine sa-mi fie !

Daniela spunea...

Lulu, acuma incerc tot felul de variante interesante cu tarate, repetez!

Daniela spunea...

Sidy, ai dreptate, nu m-am uitat inainte dar acum recuperez !

maria mihalache spunea...

Mda............ca tare mult ma tenteaza aceste painici.
Pup cu drag!