miercuri, 3 aprilie 2013

Turte cu tarate, varianta imbunatatita

Pentru ca fac mereu aceste turte, am tot modificat reteta, cum mi
s-a parut  ca ar fi mai buna. Astfel, acuma fac  900 de grame de  amestec, astfel : 440 g faina integrala  , 160 g faina alba  650, 200 g tarate grau, 50 g tarate de psyllium, 50 g tarate de ovaz. La acesta cantitate pun 50 g de drojdie, cam 4 linguri de ulei de masline, sare  si 600 ml de apa calduta. Le pun in masina de paine pe programul de framantat aluat si  las  1 ora, timp in care si dospeste. In rest, fac totul la fel ca in reteta mai jos descrisa . 

Pentru ca tendinta este de a manca  putina paine , m-am gandit sa fac  niste turte  cu tarate, ceva intre saleurile alea coapte  in forma pe aragaz si turta clasica, coapta pe plita. Au iesit minunate adica foarte , foarte subtiri si s-au copt  tare bine, foarte bune la gust ,crocante si  pot inlocui cu succes o gustare(un pachetel la serviciu)  sau pot fi mancate langa ciorba sau orice fel de mancare.
Asadar, am facut un aluat din jumatate de kilogram de faina amestecata cu tarate (faina de grau 650  = 2oo grame ,tarate de grau = 300 grame), sare, un pliculet cu drojdie uscata, 1 lingurita de zahar si 2  linguri  ulei de masline. L-am lasat la dospit o jumatate de ora.
Arata cam asa
L-am impartit in 20 de bucati  si fiecare bucata am intins-o pe planseta
Foile se intind foarte, foarte subtiri, datorita uleiului din compozitie, cu conditia sa le intindeti de la mijloc catre margine si sa le tot intoarceti,la fiecare intoarcere iar le intindeti , pana cand sunt foarte  subtiri.  Eu nu le-am dat forma regulata, le-am lasat asa cum s-a intins aluatul.
Le-am copt  in  tigaia de clatite, din fonta groasa, cam cate un minut pe fiecare parte. S-au rumenit foarte frumos


Asa am rezolvat problema painii, fac  aceste turte cam de doua ori pe saptamana,sunt  suficiente pentru doua persoane, pe saturate.

4 comentarii:

Sidy spunea...

Va spun eu ca sunt minunate !!!
Doar am mancat din ele....
De abia astept sa le fac si eu maine.
Multumesc mult Dana pentru reteta!
Te imbratisez si te tzuc cu drag...

Daniela spunea...

Sidy, esti o draguta !
Sa ai spor la facut turte !
Te pup si eu cu drag !

Sidy spunea...

Gata ! Le-am facut.....sunt la mine pe blog.
Multumesc mult, mult, mult.....http://sidyskitchen.blogspot.ro/2013/04/turte-cu-tarate.html
Te tzuc !

Daniela spunea...

Te pup si eu, ma bucur ca ti-au placut !