marți, 23 septembrie 2014

Rosii uscate, in ulei de masline


Intotdeauna m-a tentat sa fac asa ceva, numai ca nu am apucat. Anul acesta am avut o recolta minunata de rosii cherry si m-am hotarat , gata.
Am spalat rosiile  (doar de praf ca nu au fost stropite si cu altceva )
le-am taiat in 2 , le-am pus pe o sita (ca o rama de tablou) si le-am presarat cu sare si busuioc. Aici nu stiu daca am facut bine, nu cred ca trebuia sa le pun ceva peste ele, cred ca se uscau mult mai repede daca nu le puneam dar asa , sarea le-a prea inmuiat pentru moment.
Le-am lasat la soare, la uscat, vreo 3 zile, acoperite cu tifon, sa nu bata musca. Tifonul nu a fost chiar peste rosii, ci numai peste rama de lemn, ca o cutie, ca sa nu le atinga . Dupa asta le-am pus in pod, si le-am facut  uitate acolo cam 2 saptamani.
Urmatoarea etapa a fost aceea ca, intr-un bol de inox, am pus otet de vin si am spalat rosiile uscate. Asa, la mana, prin rasturnare.Dupa asta, le-am scurs intr-o sita, le-am tamponat cu servete de hartie si , pe o tava  acoperita cu un prosop de bumbac, le-am pus inca o data la uscat.
S-au uscat frumos, s-a evaporat complet mirosul de  otet si ele au devenit  elastice, nu mai erau casante ca inainte.
Restul, simplu si fara adaosuri : le-am pus in borcan cu capac ermetic, peste ele ulei de masline de buna calitate si, gata, in camara cu ele. Ar trebui sa stea ceva timp asa, in forma asta, ca se se pupe gusturile, si abia apoi sa fie folosite. Ma gandesc la vremea in care nu vom mai avea rosii de gradina si vom vrea bruschete, sau, le vom pune  peste pizza,  peste paste.....oricum vor fi bune, deja miroase   grozav amestecul din borcan .

Niciun comentariu: