marți, 12 martie 2013

Chiftele de spanac si branza


Pentru ca vine primavara  si, odata cu ea, vine si abundenta de frunze comestibile, m-am gandit sa fac  ceva  deosebit din spanac, asa ca am ales chiftelutele !
Am oparit 1 kg  de spanac in apa cu sare, l-am lasat sa se raceasca, l-am stors bine si l-am dat prin masina de tocat carne, cu ciurul mare. 
Apoi, peste spanacul tocat, am pus 2 oua, sare, piper, 2 linguri zdravene de pesmet macinat fin si  200 grame de cas de oaie razuit marunt. Am modelat chiftelele cu mana unsa de ulei si le-am pus la copt in tava tapetata cu hartie. 


Au stat in cuptor cam 30 de minute, pana ce s-au rumenit usor la baza.
Pot fi consumate simple sau cu un piure de cartofi moale si untos alaturi sau langa ceva carne fiarta, prajita , cum vreti si cum puteti !

4 comentarii:

Sidy spunea...

Tu sti ca pentru ardelean, cea mai buna leguma este...carnea !
Asa ca fur diua minunatii din astea "confectionate" de tine si le asez linga un rasol, bine ?
Delicioase chiftelutele tale.
Te tzuc cu drag !

Daniela spunea...

Stiu, Sidy, care este leguma ardeleanului dar, din cand in cand, mai mancam si buruieni , asa, pentru sanatate!!!

Lubita Iancu spunea...

Mmmm,cred ca sunt bune dar pentru mine mai rarutz;sa le mancati sanatosi!!mie imi plac toate verdeturile dar gatite mai traditional!!
Pup Dani si o saptamana frumoasa!!

Daniela spunea...

Lulu, cand esti obligat sa mananci mult spanac, trebuiesc diversificate retetele , cele traditionale nu ajung, te urasti de ele , din pacate!
Te pup si eu si iti doresc numai bine !