luni, 22 august 2011

MURE, MURE, MURE - gem de mure, tarta cu mure, mure congelate

Am fost la munte si am avut o surpriza excelenta: am adunat aproape 14 kg de mure, coapte si frumoase, mari cit nucile
Daca tot m-am procopsit cu asa mindrete de  mure, nu am rezistat si am  facut  din 5 kg  un gem extraordinar,  aromat si gustos ,o delicatesa!
Din 5 kg de  mure  mi-au iesit  20 de borcanele de gem, de 375 g.
Gemul l-am facut cu  fructoza de la Dr. Oetker (nu avem voie la zahar) si  l-am fiert   doar 5 minute, a iesit exceptional.


Am mai  facut si o tarta  cu  mure (8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina si 2 linguri ulei )



Restul de mure, la congelator, pentru ceaiuri si  tarte.Anul acesta este un an tare bun, nu ma asteptam sa culeg asa de multe mure din gradina.

7 comentarii:

maria elena spunea...

Vai, ce mana cereasca! Ce bunatati ai facut Daniela! Mie imi plac la nebunie, insa sunt foarte scumpe aici si nu am luat nici macar pt 2-3 tarte sa pun la congelat. Am papat doar de 2 ori anul acesta si atat.

Daniela spunea...

Lenutico, intr-adevar sint tare bune si mai ales ca sint in asa abundenta!
Nici eu nu am crezut ca se vor face asa de frumoase, din alea 3 fire amarite de mur dar, se pare ca tare le-a priit, au fost aclimatizate aici, la Cluj, nu soiuri exotice cu poze superbe pe eticheta. Interesant este ca le merge extraordinar la munte dar, spre supriza mea, si la Cluj le merge la fel de bine, am plantat si aici , acasa.
In toamna asta marcotez si vreau sa fac un gard zdravan de mure si la Cluj.

Mari spunea...

Neaparat trebuie sa vin pana la tine sa gust gemul si sa-mi faci o tarta cu mure de la congelator.
Puoici multi si recolta bogata in fiecare an!(poate mai dai si la prieteni amarati, hahahaha)

Daniela spunea...

Hai, Mariana !!!
Dau la toata lumea, ca nu sint zgircita !

albinuta veninoasa spunea...

nu-i corect ! mi-ati facut pofta de murea fara zahar (apreciez ca nu folositi zaharul), iar acum trebuie sa va fortez mana sa si imi vindeti ceva marfa.
felicitari pt acest blog.
sa va ganditi la preturi :)

Daniela spunea...

Draga albinuta veninoasa, marfa nu vind dar de dat dau, am dat si plante, am dat si mure,daca e cazul dau si gem, nu sint zgircita, dar din dar se face raiul !!!!

Unknown spunea...

Am ramas uimita. Ori ai nucile prea mic, ori murele prea mari. N-am vazut aşa mure-n viata mea ! Sa ai recolte bogate şi anul asta ! :)