sâmbătă, 30 august 2014

Tort cu mascarpone si ganache



De vreo luna ma tot lupt cu o pofta teribila de ceva dulce, cu mascarpone dar si cu ganache, tot nu m-am hotarat. Azi am zis : gata , din amandoua cate un pic, sa-mi treaca pofta de toate !!!
Asadar, frisca (200 ml) am batut bine cu indulcitor, am adaugat o cutie de mascarpone si la sfarsit, am pus un plic de crema de vanilie de la Dr. Oetker.
Am pus folie alimentara pe fundul unei cutii de plastic, am pus crema cu mascarpone pe fund, apoi un rand de piscoturi insiropate in cafea neagra, apoi iar crema , iar piscoturi si am incheiat cu crema. Am acoperit cu folie peste tot si am dat la frigider pentru o jumatate de ora. 
In timpul acesta, am incalzit 200 de ml de frisca pana la punctul de fierbere si am rasturnat peste 200 g de ciocolata neagra, taiata bucatele. Am lasat asa pana ce s-a inmuiat ciocolata si apoi am amestecat energic cu un tel, pana la omogenizare perfecta. 
Am scos din frigider tortul, l-am rasturnat pe un platou, am tras folia jos si am pus cu lingura, deasupra, din crema ganache, pana s-a glazurat partea de deasupra. Restul de crema am pus la congelator pentru 5 minute, apoi am scos si am batut cu mixerul. Crema ganache astfel batuta am pus-o pe lateralele tortului. 
Am dat la rece pentru doua ore. 
A iesit  un tort minunat, fara decor deosebit (doar un pic de ciocolata alba razuita )  pofta a fost mare, lipsa de timp a fost si mai mare iar in final gustul a batut de la distanta aspectul. 
Piscoturile au fost foarte bine insiropate, gustul de cafea neagra s-a combinat perfect cu cel de mascarpone iar crema ganache a completat  perfect gustul. 



2 comentarii:

Anonim spunea...

Dupa cum povestesti tu se face si repede .Incercam si noi ....nu se stie cand.....poate la plecare in studentie.Multumesc! Doina Paula

Daniela spunea...

Este chiar usor de facut, Doina, se mai poate lucra la aspect dar azi nu a fost loc !De bun, e foarte bun, asa ca, data viitoare aspectul va fi pe primul loc !Le va placea baietilor, sunt convinsa ! Te pup si eu !