sâmbătă, 29 ianuarie 2011

IAHNIE DE FASOLE CU AFUMATURA

O data pe luna  mincam fasole , azi m-am gindit la o iahnie  cu afumatura.
Fasole am pus  soiul bob marunt care se fierbe  foarte usor si are gust delicios iar ca afumatura ceva coaste afumate.
Am pus 400 g fasole  la inmuiat de cu seara, in apa dezmortita .
Am undit o ceapa, am  pus boia, sare, piper, ardei iute, foi de dafin, am pus fasolea si  afumatura, am acoperit cu apa si am pus in kukta la fiert pentru  50 de minute de la primiii aburi .
Dupa ce a fiert, am scos din kukta si am rasturnat in tava inalta de friptura, am amestecat cu  ardei copt tocat si patrunjel tocat si am bagat la cuptor ca  sa   scada si sa se coaca, adica sa  formeze  o crusta frumoasa la suprafata.
In cuptor sta cam 20-30 de minute la foc maxim .




Alaturi, lebenita murata face meniul complet asa ca  POFTITI LA MASA !!!!

4 comentarii:

Mari spunea...

Foarte buna! Mai ales cu lebenita!

Daniela spunea...

Foarte, foarte bun , intr-adevar ! Cu muraturile nu sint tocmai fericita anul acesta, din cauza ca sarea nu a fost de calitate, se cam inmoaie, asta este!

Unknown spunea...

Foarte gustoasa...mai ales in modul in care a-ti pregatit-o dvs. jos palaria.Numai ca ultima data cand am mancat fasole m-am basit continuu 3 zile la rand si ma durea burta ingrozitor.Se pare ca cele 30 min de placere tb platite scump...Cu basini mirositoare,caca mult si dureri stomacale.
Oricum,faceti tb buna si va urez la cat mai multe posturi...

Daniela spunea...

Cosmin, daca vei pregati fasolea in modul acesta nu vei mai avea probleme cu digestia pentru ca :
1. fasolea bob mic se fierbe usor si coaja nu este multa, bobul fiind micut(fasolea mare este aspectuoasa si tentanta dar si efectele ulterioare sunt pe masura )
2. stand la inmuiat vreme de 12 ore, se fierbe mai usor, devine digerabila si nu mai este nevoie sa arunci cateva randuri de apa la fiert
3. daca ai observat, mancarea este inmultita cu ardei copt, ceea ce face sa nu fie atat de concentrata (ca de exemplu la fasolea batuta )
Poate incerci sa pregatesti asa fasolea, sunt sigura ca vei fi multumit si ca nu vei mai suferi ulterior.
Mai este o regula de baza : nu mananci de doua ori la rand fasole :prima data organismul merge, a doua oara nu mai merge , pe scurt: o zi da, una ba !
Multumesc de aprecieri !