sâmbătă, 9 iunie 2012

Tarta cu spanac , telemea de oaie si ochiuri


Pentru ca acum este sezonul spanacului, mancam cit putem de mult, pregatit in diverse feluri !
Azi am facut o tarta, mai mult placinta , cu spanac, telemea si oua .
Din 5 linguri de faina alba, 1 lingurita de  drojdie uscata, 2 linguri ulei de masline , sare si putina apa calda , am facut un aluat pe care l-am framintat  cu podul palmei, asda, ca pe aluatul de taitei si l-am lasat sa creasca 20 de minute. 
Separat, am calit o ceapa taiata marunt si peste ea am pus spanacul taiat , am amestecat incontinuu pina ce s-a undit spanacul, am condimentat cu sare si piper si am dat  la racit. Dupa ce a fost rece spanacul, am pus  peste el 2 oua si cam 200 g de telemea sarata  razuita marunt. 
Aluatul l-am intins in foaie subtire si l-am pus intr-o tava, peste hartia de copt. Peste foaia de aluat am presarat gris. Umplutura de spanac am  distribuit-o in mod  uniform si la margini am bagat-o sub  surplusul de aluat, ridicat putin pe peretele tavii.
Am dat la cuptor  pentru 30 de minute si apoi am scos  tava, am  facut putin loc cu lingura in spanac si in adincitura facuta am pus 4 oua, apoi am mai dat la cuptor 15 minute.
A iesit exceptionala la gust, merita  facuta, mai ales ca are la pachet  totul : painea, spanacul si oul !!!


2 comentarii:

Ioana V. spunea...

trebuie sa fie tare buna, sunt sigura!

Daniela spunea...

Alinutzika, este o modalitate de a gati spanacul asa ca merita incercata, chiar este foarte buna !