sâmbătă, 1 decembrie 2012

Carnati de casa afumati - editia 2012



 Anul acesta  am facut prima tura de carnati  devreme, in 23 noiembrie , pentru ca sa avem vreme  sa ii uscam ,sa ii afumam  si iar sa ii uscam. Dupa toate acestea, trimitem la copii, in strainatati.
Am cumparat  carne pentru lucru, adica special pentru cirnati, pentru clujeni pot spune ca am luat de la  carmangeria Cina, de pe Calea Baciului si a fost excelenta , mi-au tocat-o acolo, foarte frumoasa  si aspectuoasa.
Am cumparat 21 kg de carne .

 Am fiert o supa de oase cu o zi inainte, pentru ca  am avut nevoie de  aproximativ 100 ml/fiecare kg de carne ( am pus 2,5 l de supa) .
La acesta cantitate de carne, pentru carnati clasici, fara alte fineturi, am pus 640 g usturoi  curatat,42 de grame piper (20 grame piper negru si 22 grame piper  alb), 3 lingurite boia dulce, 420 g sare de mare si  2 linguri zahar tos.
Usturoiul l-am dat prin tocator  impreuna cu  putina sare si putina supa calduta si l-am lasat sa-si ia  gustul.
Restul de sare si boiaua le-am dizolvat in supa calduta.
Foarte important este ca tocatura sa fie la temperatura camerei , molcuta. Daca este rece, ai  impresia ca este aluatul tare si mai cere lichid insa  pacaleste mina.
Am pus piperul direct peste carne, am strecurat usturoiul si am pus doar zeama, am pus si supa si am framintat temeinic, pina ce s-a omogenizat complet.
Nu eu am framintat aluatul ci seful bucatar

Am facut 2 chiftelute si le-am prajit, asa, fara ulei ca sa le vedem gustul, daca mai trebuie ceva. Nu a mai trebuit nimic, pe gustul nostru.

 Am facut 40 m de carnati in mat de oaie si 20 m in mat de porc. Am legat capetele carnatilor cu ata de bumbac, sa aiba forma clara.


Dupa asta, i-am pus la uscat , apoi la afumat si apoi iar la uscat.
Au iesit gustosi, chiar ieri am facut la gratar, sa vedem ce gust au si ne-au placut foarte mult.







7 comentarii:

Sidy spunea...

Waw...arata fenomenal !!!
Dar...trebuie sa-mi iau gandul de la ei.Porcul trebuie sa dispara din retetele mele, asa ca....vin la tine pentru o gustarica.
Va felicit cu mare drag pe amandoi bucatarii si stiu ca ceea ce ati facut, ati facut cu mult suflet, pentru copiii vostri dragi.
Va tzuc pe amandoi !

Sidy spunea...

Felicitari pentru ..."casa noua" !!!
Are fata frumoasa blogul tau....asteapta sarbatorile.

Adina spunea...

Doamneee,bine ca nu este sotul meu prin zona,lesina cu ochii la carnatii domnului Sef bucatar!;))
Sunt atat de bine facuti!

Mirela spunea...

Da ,aceasta reteta o fac si eu ,mama mea este clujanca ,asa ca asa o mostenesc si eu.

Daniela spunea...

Sidy, mai fac o portie, mai prin februarie asa ca ajung pentru toata lumea !

Daniela spunea...

Adina, tine-ti bine barbatul, sa nu lesine !

Daniela spunea...

Mirela, cei mai buni carnati sunt aia traditionali, ca sa poata minca oricine !