duminică, 23 septembrie 2012

Biscuiti cu unt, sprițați


 mai amintiți câți biscuiți făceam pe vremuri, când nu erau la prăvălie atîtea dulciuri câte sunt acum?
Întotdeauna aveam în cămară, pe primul raft, un lighean plin cu biscuiți.Când nu era la vedere copilul, întrebam: unde ești?  Răspunsulîn cămară!!!

În amintirea acestor vremuri dar și pentru  au venit copiii acasă, am făcut 
biscuiți sprițați și i-am pus în cămară!

Simpli și buni: 200 g unt, ținut în bucătăriese amestecă cu 200 g zahăr, 1 ou,
500 făină albă de calitate superioară,000 sau trei nule, cum se mai  spune, un vîrf de cuțit de sare și o linguriță cu praf de copt. Se lucrează doar cu furculițaca  nu se înmoaie untul de la căldura mâinii și aluatul arată  niște frecăței bine înfăinați. Se  la rece pentru o jumătate de oră.

La mașina de tocat manuală se montează dispozitivul prin care se fac biscuiții și se pune aluatul, câte puțin și se apasă ușorBiscuiții vor ieși foarte frumoși, cu țepi, se pot face bastonașe și coronițe.

Se coc la foc mijlociu 25 de minute, nu se deschide ușa cuptorului timp de 15 minute



Au ieșit foarte buni și s-a umplut casa de mirosul biscuiților cu unt.

27 de comentarii:

Liliana Toma spunea...

Minunati!!! O sa fac si eu !!Pupici!! Si o saptamana frumoasa iti doresc

DiaMar bucataria galbena spunea...

Te rog sa ma crezi ca si eu tot in camara as fi stat.Sunt super buni.
Te pup!

Adina spunea...

:) Facea mama cate un lighean intreg;ne dadea la scoala,la pachet in fiecare zi!:))

O saptamana usoara!

Daniela spunea...

Lili, sa faci biscuitii, te vor iubi fetele !
Te pup si eu !

Daniela spunea...

Dia, hai la mine in camara ca mai fac un lighean de biscuiti!
Te pup si eu!

Daniela spunea...

Ooo, Adina, dar ce buni erau, nu te saturai de ei!
Te pup si la fel iti doresc !

Kisildi spunea...

Ioi, dulce amintire din copilarie, da' nu demult era, ca eu stateam in camara si strigam, aiiicccciiiiii!!! Imi dau lacrimile :-)

Daniela spunea...

Ildiko, se pare ca asta este gustul si mirosul copilariei, ma bucur ca ti-au trezit amintiri frumoase biscuitii mei !

Doina G spunea...

Of, Doamne, vad ca nu numai mie mi-au dat lacrimile! Si mama facea, mititica, biscuiti din astia!...Ce minunatie...

Daniela spunea...

Doina, daca am declansat asemenea reactii inseamna ca mi-am atins tinta , ma bucur ca va place ideea de biscuiti de casa !

Diana spunea...

Daniela, ce minunatie de biscuiti ai facut!!!

Daniela spunea...

Diana, ma bucur ca iti plac !

Mari spunea...

Eu imi doresc de mult o forma de-aia de pus la masina de tocat ca sa fac si eu biscuiti din acestia, ca tare imi mai placeau si mie cei facuti de bunica! Chiar mi-ai trezit amintiri placute!

Elena Valentina spunea...

Pot sa ii coc si in alt fel de forma? Sa ii tai cu forme speciale?

Daniela spunea...

Elena, eu cred ca se pot face si altfel dar daca nu poti sa ii faci zimtati si vrei sa-i faci cu forma, iti sugerez sa-i intepi cu o furculita , gaurile sa inlocuiasca zimtii.

Anonim spunea...

Aseara am facut si eu,in sfarsit! Am folosit faina integrala , iar ideea cu forma coronita a fost o noutate pentru familia mea .Au iesit 2 tavi ......Foarte buni! doinapaula

Daniela spunea...

Doina, ma bucur grozav ca ti-au placut iar forma rotunda este castigatoare, pentru varianta de pus biscuiti la pachet.
Faina integrala este exceptionala ca si gust, au iesit din start biscuiti digestivi !

Unknown spunea...

Daca o sa-ti zic ca şi la noi ın casa se faceau destul de des şi cu tot felul de forme, ca ne placea s-o necajim pe mamica, o sa ma crezi ? :)) Fac şi eu nişte biscuiti şpritati, doar ca nu am forma de pus la maşina. Mi-am cumparat o chestie ın forma conica, zimtata la gura, deci ies biscuitii zimtati, exact aşa. Retin ideea cu faina integrala.

Daniela spunea...

Luminita, spune unde si eu iti trimit cu drag o forma de biscuiti pentru pus la masina de tocat(trebuie sa stiu numarul masinii, mai precis diametrul sitei )! Acuma sunt in pravalie si de inox, pe vremea noastra erau numai din aluminiu .....

bwa spunea...

De 3 ani nu va ti dat seama ca reteta nu e buna

Daniela spunea...

Astept sa imi spuneti de ce nu este buna reteta.

Daniela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Yamii dulcele copilăriei ,mereu făcea mama ,acum sunt graviduta și mie pofta tare de ei . Mâine îi fac și eu .

Unknown spunea...

Mi-a promis sotia ca face simbata biscuiti daca reusesc sa gasesc pina atunci o forma de montat pe masina de tocat carne. Stiti cumva ceva magazin in Cluj unde gasesc? Marasti, Gheorgheni? Va multumesc

Daniela spunea...

Domnule Marius Pop, in orice fel de magazin de menaj gasiti forma de biscuiti. Pentru exemplificare, in Piata Marasti, chiar in piata, unde sunt tarabele, sunt 2 magazine de menaj unul langa altul, undeva pe primul aliniament de magazine dinspre strada, cu siguranta ca veti gasi acolo. Mai sigur de atat, pe fostul Doja, actual Regele Ferdinand, vis-a -vis de Posta, inainte de a ajunge la farmacia de pe colt, pe partea dreapta, este un magazin de menaj care are intrare comuna cu o casa de schimb valutar. Acolo gasiti sigur . Va doresc spor la lucru si pofta mare !

Unknown spunea...

Va multumesc frumos! Am gasit in zona Mercur-cartier Gheorgheni. E si mai aproape de casa. La ~10 lei. Maine ne apucam de treaba.

Daniela spunea...

Au iesit biscuitii ?