sâmbătă, 8 februarie 2014

Tarta cu iaurt si visine - varianta dietetica




Este wekend, pofta mare de  dulce .....
Asadar, ceva simplu, bun si gustos. 
Am facut ca blat o negresa subtirica din 2 oua, 2 linguri de tarate de ovaz, 6 linguri de lapte, 1 lingura indulcitor ,1 lingura de cacao dietetica si o jumatate de lingurita de praf de copt. 
Asta se poate coace si la microunde, pret de 5 minute  sau la  cuptorul electric, la160 de grade , pentru 15 minute. 
Cam 300 de grame de visine congelate le-am lasat sa se dezghete pe jumatate , apoi le-am curatat de samburi,le-am amestecat cu o lingura de indulcitor si le-am pus pe foc, pana ce  s-au  dezghetat complet si siropul
 s-a infierbantat. 
Am scurs visinele  si am racit siropul. Apoi l-am amestecat cu o lingura de gelatina alimentara, l-am trecut din nou pe foc pana la dizolvare completa si l-am racit din nou. 
1 kg de iaurt de la Pilos, cu 2,5% grasime, l-am amestecat cu 2 linguri de indulcitor Stevia si cu visinele si siropul racit. Amestecat  bine, bine, iaurtul l-am rasturnat peste negresa  , intr-o forma cu inel detasabil  si am dat la rece pentru 3 ore. 
S-a inchegat foarte frumos, a capatat gust foarte bun de la visine, a iesit dulce acrisor si uite asa  a iesit o prajitura dietetica excelenta, taman buna pentru un sfarsit de saptamana. 




4 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

De tinut minte....si de facut, dupa ca gasesc cacao dietetica !
Te tzuc si multzam fain !

Daniela spunea...

Sidy,draga mea, discutam despre caco dietetica de la Dr. Oetker, cu continut scazut de grasime.
Este tare buna, sa stii ca merge si fara blat, pusa la inchegat intr-o tava de chec captusita cu folie alimentara si apoi taiata felii, ca o sarlota minunata.
Te pup si eu si iti doresc sa ai spor !

In bucatarie la Sidy spunea...

Multumesc !
Am sa o fac cat de curand....
Te tzuc !

In bucatarie la Sidy spunea...

GATA...am facut tortul...!
Cu modificari bineinteles, dar a fost....bun tare ! Am avut dulcele de duminica.
Multumesc frumos....
Te tzuc cu drag !