joi, 8 decembrie 2011

Carnati de casa afumati



O activitate foarte  importanta  in luna decembrie   este  cea a  confectionarii  carnatilor si a afumarii lor prin metoda traditionala, in afumatoare. 
Carnea  am  cumparat-o (spata  si fleica )  si a  fost tocata prin ciurul mare al masinii  de tocat direct  la macelarie asa ca am ajuns acasa cu carnea gata tocata, mare avantaj.
Am facut o supa de oase de vita care a reprezentat  lichidul de adaugat  in  aluatul de carnati.
Deci, aluatul  de  carnati a fost  clasic, fara adaugituri , asa a fost comanda : carne, supa de oase,  piper, usturoi si  boia de ardei, atat. 
Cantitatile  sunt cam asa: la 1 kg de carne, trebuie 100 ml zeama de oase , 20 g de sare  grunjoasa, neiodata , 1/2 lingurita de piper macinat, cam 1 maciulie de usturoi ( mai mica) .Totul este  relativ pentru  ca depinde  de  gustul fiecaruia, clar.  Sarea,usturoiul tocat si piperul   le-am amestecat su supa  calduta  si le-am strecurat si numai zeama rezultata am pus-o in aluat. Consistenta  si  gustul  le depistezi incet, incet, prin framintarea zdravana a aluatului.
Am avut mate subtiri si mate groase, la alea subtiri a fost multa manopera  dar rezultatul a fost spectaculos.
Pozele ii arata dupa primul fum, inca erau calduti. 
Pentru  fum sotul meu s-a ingrijit sa aiba lemn  si rumegus de prun. Celor subtiri le-a fost suficient un fum, cei grosi au primit doua fumuri. 
Au iesit  grozav de gustosi, aspectuosi si tentanti, a meritat   efortul !

7 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am venit dupa mirosul acesta delicios."Fur" un carnat si plec repede sa-l mananc.Pupici!

Daniela spunea...

DiaMar, fura doi, sa fie cu pereche!!! Te pup si eu !

maria elena spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
maria elena spunea...

No, Dana, ce bine am nimerit! Daca ati facut asa multi noi nu mai facem. Soro, ce faini au iesit, sa-i mancati sanatosi. Te pupic.

Daniela spunea...

Lenutico, ia-l pe Ion si haideti la colindat, sa ii mincam impreuna !

Ramona Alina spunea...

Mamã!!! mor încet, vreau si eu:((

Daniela spunea...

Ramona, nu muri , maiculita, mai bien trimit eu pachet , numai sa-mi spui unde si execut indata!!!