miercuri, 27 iulie 2011

INTRE GULAS SI TOCANA - CEAUNITA



Asa de frumosi sunt  cartofii  noi  incat  ma  tenteaza grozav   atunci cand ii  vad   pe tarabele  din piata .
M-am gandit sa fac o  mancare la ceaun cu  carne de  pui , cartofi noi, morcovi proaspeti si zemosi,radacina de patrunjel aromata,  ceapa alba (noua, cruda), rosii proaspete  si  ardei grasi verzi, foarte   carnosi si  frumosi. 
Practic mancarea se situeaza intre  gulas si  tocana, probabil ca are un gust aparte find facuta intr-un ceaun de tuci emailat, gros si greu dar in acelasi timp este si destul de dietetica, fiind facuta cu  carne de curcan sau de pui, cine cu ce doreste. Aici se mai pot adauga si cateva fire de carnati afumati, taiate  in bucatele, pentru a da gust picant mancarii.  De data asta am facut-o cu pulpe inferioare de pui (de casa ) si  am pus cateva fire de cabanos.
Am undit ceapa intr-un pic de ulei de masline, am pus  carnea de pui , s-a  undit si ea schimbandu-si culoarea, am pus morcovul , ardeiul gras si rosiile tocate, am pus boia de ardei afumata, sare, piper, ardei iute, foi de dafin si o  cana de apa si  am lasat la fiert  acoperit, la foc mic si domol. 
Cand carnea a fost fiarta, am pus cabanosul si  cartofii noi curatati , taiati  cubulete  si  am  lasat sa fiarba incetisor, pana ce cartofii au  inceput sa se sfarame. Daca   mancarea  este deja ingrosata, a scazut suficient si este gata . 
Se da la o parte, se  pun verdeturi tocate  (patrunjel, marar, frunze de telina si  leustean ) . Toate acestea  vor aroma atat de bine  ceaunita incit gustul este fabulos. Este singura  mincare in care pun toate verdeturile,  amestecate. 
I-am spus ceaunita pentru  ca , de regula,  o  fac la soba, afara, nu-i port grija, ceaunul isi face treaba, doar din cand in cand  se mai  pune cate un lemn  pe foc. 
Este absolut delicioasa, buna de facut cand ai musafiri  dragi, cu  care  vrei sa ai  la dispozitie mult timp  pentru povesti,  poate sta linistit pe post de  garnitura, pe langa un gratar  ceva mai  gras sau,doar simpla, cu muraturi reci sau cu salata de cruditati alaturi.

4 comentarii:

maria mihalache spunea...

Ce-mi place cum ai numit-o ......ceaunita.
Buna trebuie sa mai fie.
Pup draga mea!

Daniela spunea...

Medi, este intr-adevar foarte buna si numele este exact ce trebuia .
Te pup si eu !!!

In bucatarie la Sidy spunea...

Numeste-o tu cum vrei dar sa sti ca vin cu castronelul dupa mine...vreau si eu o portie mica , mica din bunatatea asta....

Daniela spunea...

Sidy, hai ca te astept !