sâmbătă, 3 decembrie 2011

Ardei iuti pentru boia iute sau, altfel spus, pudra de chili

 Azi le-a venit rindul la pregatire ardeilor  pentru  boiaua iute  sau, pretentios spus, pentru pudra de chili!
Cum soiul este tirziu, la caderea frigului  au fost luati cu tot cu pamint si pusi  in vase, ca sa mai apuce sa se inroseasca ! Foarte bine le-a mers, au stat in camera rece , luminoasa si aerisita si s-au facut tare faini !
S-au inrosit, s-au uscat toate frunzele si au fost  usor de  curatat,  crengutele taiate le-am legat  in funii si le-am pus in continuare la uscat, pina cind  le vine rindul la macinat 
Anul acesta a fost foarte frumoasa recolta , semintele le pastrez de la un am la altul, este altfel de iute, mult mai placut gustului  decit  ardeiul iute obisnuit!




Folosesc  pudra de chili  aproape la orice mincare , este excelenta !

9 comentarii:

Ramona Alina spunea...

Vai de ce fromosi sunt!!!îi ador! nu faci si ulei din ei? eu prepar cu alcool, ulei de mãsline si ei zdrobiti:)

Daniela spunea...

Ramona, nu stiu reteta ta, te rog frumos sa mi-o spui.....

albinuta veninoasa spunea...

Imi aduc aminte de vremurile cand eram copil si asa ceva facea si mama. Nu mai vorbesc de fructele uscate pe ata.

Lubita Iancu spunea...

Daniela,dar pana la urma cum ai facut pudra,ca mie nu-mi iese asa fina???

Daniela spunea...

Albinuto, au trecut vremurile alea in care totul se conserva sanatos, nu era atita industrializare, din pacate !
Aveam surorile bunicilor care locuiau intr-o livada si mergeam pe acolo numai in vacante dar, de fiecare data, numai bunatati aveau insirate pe ata !

Daniela spunea...

Lulu, am o risnita de cafea pe care o folosesc doar pentru piper si ardei iuti!
Ardeii ii macin cu tot cu simburi!

Liliana Toma spunea...

Daniela imi trimiti si mie cateva seminte? Soi de asta nu avem.te pup!!!

Daniela spunea...

Lili, iti trimit cu drag seminte !Dupa sarbatori, numai sa-mi spui unde ! Si eu te pup!

Liliana Toma spunea...

Multumesc Daniela! O sa iti trimit pe mail adresa mea. Te pup!