marți, 22 ianuarie 2013

Bunatati de iarna - fasole frecata ,cu pargalas si carnati de casa afumati


Fasolea frecata, cu pargalas deasupra si cu carnati prajiti, alaturi de muraturi asortate, sunt mancaruri apreciate  in mod deosebit iarna !
Pentru fasolea frecata  am folosit: 
  • 500 g fasole boabe alba , cu bobul mic
  • 1 capatana de usturoi 
  •  ulei de masline
  • 2 cepe potrivite ca marime
  • sare, piper
  • boia de ardei dulce - o lingurita
  • boia de ardei iute -un  varf de cutit 
Fasolea se spala si se pune la inmuiat in apa calduta pentru 24 de ore (trebuie sa fie bine umflata ).
Se spala din nou si se pune la fiert (eu o pun in oala cu presiune) cu o lingura de sare.
Dupa ce a fiert bine,  atunci, fierbinte ,se pune in blender si se sfarama pana la omogenizare completa , ea trebuie sa aiba consistenta smantanii ( se mai intareste cand se raceste )
Se amesteca imediat cu usturoiul tocat si omogenizat, piperul si boiaua de ardei iute .
Separat se face pargalasul : ceapa taiata marunt se caleste in ulei de masline pana straluceste si apoi se da deoparte si imediat se pune boiaua de ardei dulce.
Jumatate din acest pargalas se pune peste fasole si se amesteca  iar restul se pune in farfurie, peste fasolea deja aranjata ca portie.
Peste fasole am pus carnati de casa afumati, prajiti si un pic de slanina prajita.
Alaturi de aceasta fasole merge paine sau mamaliga, fiecare ce doreste si neaparat muraturi asortate


A iesit o minunatie !

8 comentarii:

milica spunea...

Vai ce bunatate!!!Pot servi si eu numai as virtual ca sa fac eu trebuie sa gust si nu am voie.O zi minunata i-ti doresc!

Diana spunea...

Cat de bine arata!!!! nu am mancat de multtt timp fasole frecata
Imi place mult imaginea cu casuta sub zapada!

Daniela spunea...

Milica, de ce nu e voie?

Daniela spunea...

Diana, e buna fasolea acuma, dupa sarbatori!
Casuta este a mea,la munte, modesta si micuta, dar e a mea ! Ma bucur ca iti place !

Sidy spunea...

Vai ce de bunatati, draga Danuta....nici nu stiu cu ce sa incep, ca toate arata demential !
Un adevarat rasfat !
Plec incet ca....nu e bine !Mor incet....
Te tzuc cu drag moldo-ardeleanca mea scumpa !

Lubita Iancu spunea...

Vai de mine ce am gasit aici!!!preferata mea la care ma gandesc de cateva zile sa fac si eu;si uite asa am dat peste o reteta ardeleneasca,pentru ca in moldova atfel se face;m-ai convins sa fac si eu asa ceva!!
Pup Daniela si vorba lui Sidy,ma retrag incetisor!!

Daniela spunea...

Sidy, ma bucur ca te multumesc bunatatile mele !

Daniela spunea...

Lulu, o sa iti placa reteta ca e usoara si merita atentia ta !