sâmbătă, 5 noiembrie 2011

Sarmalute in foi de varza cu ciolan afumat


Nici nu mai stiu de cind nu am mai facut sarmale asa ca m-am gindit sa fac o portie, mai ales ca pina la Craciun e clar ca nu mai fac. 
Am avut  pulpa de porc, foarte frumoasa, pe care am tocat-o prin sita mai mare. 
O ceapa mare, am tocat-o marunt, am calit-o usor in ulei , am pus peste ea o  cana de orez spalat bine, 4 linguri de pasta de gogosari facuta in casa, condimente (sare, piper)  si am dat deoparte sa se raceasca si apoi am amestecat totul cu carnea.  Am potrivit de sare si piper, am pus  un pahar de suc de rosii si aluatul a  devenit molcut, ca sa poata incepe orezul sa se umfle. 



Separat, am oparit varza verde, am curatat-o de cotoare si am pregatit  frunzele pentru impachetat.

Un ciolan afumat , frumos , l-am  taiat  si l-am pregatit pentru pus intre sarmale  pentru gust. 


Am impachetat sarmalele,


le-am cladit in  oala de lut (pe care am lasat-o in apa vreo 15 minute ) ,


am turnat peste ele  1 sticla de  suc de rosii natural, facut in casa, am presarat  marar  si cimbru verde( de la congelator la vremea asta ), am pus resturile de varza  taiata deasupra si am completat cu apa in care am oparit varza. 


Am facut uitata oala pe soba vreme de vreo 4 ore, la foc mic, mic si  au iesit  exceptionale, ti se topesc in gura. 


Cu ardeiul iute alaturi ( care taman acuma se inroseste) , este foarte, foarte buna mincare de wekend , asa ca, poftiti la masa !

Niciun comentariu: