joi, 9 octombrie 2014

Compot de pere, cu anason stelat si vanilie


A venit in sfarsit si vremea compotului de pere, un desert minunat iarna , gustos si simplu.
Perele verzi si  tari, le-am curatat de coaja si seminte , le-am taiat in  bucati si le-am asezat in borcane (de diferite marimi, ramasite din pivnita ) .
Am umplut borcanele cu apa rece, apoi am rasturnat si masurat apa, ca sa stim cat zahar punem.
Pentru 10 kilograme de pere am avut nevoie de 7 l de sirop. Am calculat 250 g zahar pe litrul de apa. Intr-o  cratita , separat, am pus zaharul, cu vreo 2 litri de apa, cu vanilie  si anason stelat, la fiert. Dupa ce a dat un clocot si s-a topit zaharul, s-au dezvoltat aromele, am amestecat  siropul fierbinte cu restul de apa rece  si am turnat iarasi in borcane, peste  pere.
Am capsat bine borcanele, cu capace noi, le-am verificat intorcandu-le pe capac, sa fie etanse  si le-am pus la sterilizat in apa, pentru 30 de minute  de cand a dat primul clocot. Fiind de dimensiuni diferite, am pus borcanele in oale diferite pentru sterilizare, ca aceasta sa fie corecta, apa sa ajunga pana la gatul borcanelor.
Stiu ca sunt si iarna fructe la supermarket insa, acelea vor fi si scumpe si tratate ca sa reziste, nu au acelasi gust cu fructele de toamna. Nu este pentru dieta dar nici nu  manaci in fiecare zi acest compot, ci doar asa, de rasfat  si de pofta.

Niciun comentariu: