marți, 23 august 2011

DOVLECEI SI CONOPIDA IN SUC DE ROSII - conserva


Este tare frumoasa  si bogata piata la momentul  acesta, mai ales ca s-au inventat acele  piete volante care, e drept, nu au produse ieftine dar au produse foarte, foarte proaspete.
Am fost simbata in piata volanta a Clujului, pe platoul Salii Sporturilor  si am luat conopida si dovlecel pentru a pune pe iarna, cu suc de rosii,la borcane de 1,700 kg.




Foarte proaspete, le-am curatat si le-am oparit impreuna cu  mararul tocat marunt.  . Separat, am facut un  bulion de rosii  pe care l-am pus fierbinte peste legume, am rotit  borcanele ca sa intre peste tot bulionul, deasupra am pus  la fiecare borcan cate o aspirina , le-am capsat si le-am  sterilizat  inca 40 de minute.
Din  15 dovlecei (cam de 1 kg fiecare), 6 conopide mari si 10 kg de rosii  mi-au iesit  11 borcane de conopida si 9 borcane de dovlecei .



Este intr-adevar de lucru dar , daca tii cont ca iarna doar  pui mana pe borcanul din pivnita si ai rezolvat problema legumelor, atunci merita efortul .
Este adevarat ca se gasesc legume proaspete si iarna dar in nici un caz nu vor avea gustul acestora din vara care sunt culese direct din gradina si clar ca nici pretul de acuma( 2 lei rosiile, 2 lei conopida, 1 leu dovleceii).

4 comentarii:

Anonim spunea...

Am facut si eu acest fel, dar am adaugat sugul de rosii crud, conopida si dovleceii crude, apoi am inchis borcanele si le-am dat la cuptor.

Daniela spunea...

Nu cunosc modalitatea asta de conservare, probabil ca merge, chiar sa imi spui cum sta. Ideea de oparire a tuturor legumelor are doua motivatii: una, aceea de a distruge prin oparire toti fermentii existenti (poate o leguma a fost la inceput de fermentare si nu s-a vazut cu ochiul liber ) si, a doua, se micsoreaza volumul prin oparire si intra mai multe legume intr-un borcan.

Anonim spunea...

Apetisant ! La toamna fac si eu .....acum mi-e imposibil !Doina Paula

Daniela spunea...

Doina, este abundenta si in septembrie, deci, te asteapta !