marți, 15 aprilie 2014

FRIGARUI CU PIEPT DE PUI


La loc de mare cinste in casa noastra  sunt frigaruile, sunt gustoase,  savuroase, au de toate  , merg si cand avem musafiri, merg si  pentru  un pranz de  duminica,pentru masa de sarbatoare,  merg oricum. 
Pentru  un gratar  plin cu frigarui, sincer  nu le-am numarat niciodata dar intotdeauna  s-a umplut  gratarul, de regula folosesc un  piept de pui  mare sau 2 mai mici, pe care le  tai  in cubulete nu prea mici, cam 2 pe 2 cm. 
Mai am nevoie de  3 cepe rosii  potrivit de mari si pe care le curat , le tai in patru si le desfac in foi ( cam cate 2 odata) . O  bucata de slanina afumata  cam de  250 -300 g o  tai in feliute potrivit de mari, asa , ca sa se plieze egal  pe cubuletul de pui.
De regula , am 3 ardei grasi de diferite culori: galben, rosu si  verde iar  rosiile sunt cherry (cam 500 g ) iar daca e vara atunci  le am in gradina . Daca din intamplare am ciuperci champignon in casa, clar  ca le voi pune si pe acelea, este minunat gustul de ciuperca fripta. 

Intotdeauna respect  niste reguli : incep   si  termin frigaruia cu ceapa, langa carne pun obligatoriu  slanina si celelalte ingrediente le alternez si atunci  arata cam asa: ceapa, rosie, ardei, carne, slanina, ceapa.....si tot asa . La sfarsit  condimentez totul cu sare si piper . 
Gratarul trebuie sa fie incins bine, uns cu putina slanina  si  atunci  imediat ele incep sa sfarie, si sa isi schimbe culoarea, cam in  20 de minute  se rumenesc  si ar trebui sa fie gata .
Recunosc ca nu eu sint  cea care sta la gratar de regula dar invartitul  frigaruilor   cade intotdeauna in sarcina mea   

Gustul  legumelor coapte , alaturi de pieptul de pui si de slanina fripta este  delicios, trebuie si putina paine proaspata pentru ca ele lasa un pic de sos, exceptional de  bun. 

Pofta  buna la frigarui! 

Niciun comentariu: