vineri, 17 octombrie 2014

Tort diplomat cu fructe


Azi este 17 octombrie si, cum in fiecare  an in aceasta zi avem pe masa un tort,  a venit randul tortului cu numarul 33. Anul acesta a fost diplomat cu fructe, un tort delicios. Nu imi apartine retetea,  m -am tot documentat   si m-am inspirat din reteta Jamilei.   A iesit deosebit de gustos.
Am hidratat 20 g de gelatina in apa calduta. Intr-o cratita de inox am amestecat  5 galbenusuri, 200 g de zahar, 2 linguri de faina alba, esenta de vanilie si , la sfarsit  500 ml de lapte rece. Ca sa fiu sigura ca nu sunt cocoloase, am trecut amestecul prin sita, apoi l-am pus la fiert , la foc mic , amestecand continuu pana  ce s-a ingrosat. Apoi am lasa pana ce s-a racit putin si am integrat gelatina hidratata, am amestecat bine si  apoi am lasat  sa se raceasca normal, in bucatarie.
Separat , am batut spuma 500 ml de frisca si , cand crema a fost rece, am amestecat-o cu frisca .
Pe un platou am pus un inel de la forma de tort . Piscoturile le-am inmuiat in sucul de la o conserva de ananas si le-am pus vertical, sprijinite de peretele inelului .Constructia tortului a fost simpla : baza tortului au fost tot piscoturi inmuiate, peste care am pus  o parte din crema,peste crema fructe taiate cubulete
(fructele folosite au fost 2 portocale , 2 kiwi si bucati de ananas din conserva) si tot asa  pana ce am terminat crema. Deasupra am pus tot fructe .
Tortul a stat in frigider peste noapte.
Crema s-a intarit foarte frumos, s-a taiat felii si a avut o tinuta foarte buna !
Zi deosebita, desi a plouat afara , inceputa cu o cafea insotita de minunatul trandafir de dimineata

 completata de minunatele flori ale toamnei, crizantemele , pe care intotdeauna le primesc cu placere


si de bunatati culinare, de exemplu  retese
si o minunata friptura de curcan
De fapt, postarea este jurnalul unei zile de 17 octombrie in familie.

Niciun comentariu: