vineri, 21 iunie 2013

Pastrama de pui - varianta dietetica


Aceasta reteta nu imi apartine,reteta originala, dupa care m-am inspirat este aici 

Pentru ca  de 79 de zile sunt la regim  si mananc  dietetic, gatesc mult si trebuie sa ma inspir de  pe unde pot. Functioneaza bine dieta, am reusit sa dau jos aproape 15 kg,mancand astfel de bunatati. 
Asadar, ingredientele de care ai nevoie  sunt :
  • piept de pui dezosat (eu fac 3 sau 4  deodata) 
  • 1 lingurita de sare 
  • 2 frunze de dafin 
  • 300 ml de apa 
  • piper negru boabe 
Din toate acestea se face un amestec si se pune in el pieptul de pui  , se acopera si se da la rece pentru 24 de ore. 
Cel de-al doilea amestec, folosit dupa cele 24  de ore, este facut din : 
  • 3 linguri sos de soia light
  • 1 lingura de indulcitor pudra  Clio (sau zahar, pentru cine nu tine dieta ) 
  • 1 lingurita cu boia de ardei dulce amestecata cu iute 
  • 1 lingurita de piper macinat 
In acest sos  punem  pieptul de pui (spalat si  uscat usor cu un prosop de hartie absorbant )  pentru inca  12 ore . 
Dupa ce timpul s-a scurs, se scoate pieptul, se ruleaza strans si se leaga cu ata de bucatarie, formandu-se rulade micute, se pun in tava,(in tava am pus silicon usor ridicat pe laterale, sosul format ramane acolo si nu se arde deloc )  la cuptor, pentru circa 45 de minute ( in primele 20 tava se acopera cu folie ) .



Este un inlocuitor exceptional al mezelurilor din pravalie , este foarte gustoasa  si are o textura minunata . 
Pe acelasi model am facut si din piept de curcan, a iesit la fel de buna si de minunata !

6 comentarii:

Kisildi spunea...

Te felicit pentru kilogramele pierdute :-) . Pot sa spun, ca schimbarea este foarte vizibila si avantajoasa pentru tine. Hai, Daniela!!!

Daniela spunea...

Ildiko, multumesc! Esti o prietena deosebita !

Anonim spunea...

Merita facut pentru ca nimic nu e mai sanatos si gustos ca un aperitiv home-made! Doina Paula

Daniela spunea...

Da, da, Doina, este tare gustoasa si sanatoasa!

cory spunea...

Ce dieta țineți? Arătați super

Daniela spunea...

Cory, am tinut dieta Dukan, de fapt mi-am schimbat complet alimentatia,toate mancarurile astea specifice dietei mi-au ramas in meniu si sunt foarte multumita !