duminică, 21 iunie 2015

Prajitura cu urda si merisoare, dietetica si fara blat



Pentru ca o familie minunata , pe nume Tosa, s-a gandit la mine si mi-a adus ieri  urda, in dimineata asta am si facut o prajitura. Foarte buna, foarte gustoasa si dietetica. 
Asadar, 1,5 kg de urda dulce, am amestecat cu 400  ml de lapte semidegresat, indulcitor (aici e dupa gust, fiecaruia cat ii place de dulce) 4 oua, esente de vanilie si lamaie, 2 linguri de tarate psillyum, 4 linguri de amidon  de porumb , 1 varf de cutit de praf de copt  si o mana zdravana de merisoare confiate (merisoarele se pot inlocui cu goji , eu din astea am avut in camara). Daca nu aveti oua de casa, 1 varf de cutit de turmeric va coloreaza minunat prajitura, nu schimba cu nimic gustul, doar aspectul se modifica in bine. Se lasa  cam 10 minute aluatul  sa se odihneasca  si , apoi, se desarta intr-o tava de prajitura care a fost tapetata cu hartie de copt, se da la cuptorul preincalzit la 175 de grade, pentru 35 de minute. Dupa 35 de minute, opriti cuptorul si mai lasati tava inca 10 minute la cald. 
Rezultatul este o minunata prajitura, aromata , cu un gust inconfundabil de urda. Faptul ca am pus lapte dulce, a dispersat urda, nu  a lasat-o sa  devina  inecacioasa, cu gust fad. 
S-a copt si rumenit  uniform 
iar talpa prajiturii a fosrt coapta bine si ferma  si pentru ca se lasa in cuptorul cald inca 10 minute, hartia de copt se desface  foarte frumos  .

Niciun comentariu: