vineri, 14 august 2015

Tarta cu iaurt si mure,fara coacere, pe blat de biscuiti



Pentru ca  stapanul casei ieri a cules 2 galeti de mure din curte , azi a fost musai sa fac ceva dulce, bun si gustos, bineinteles, cu mure. 
Cel mai repede a fost sa fac ceva fara coacere, ca este mult prea cald si toata  saptamana am pus conserve  pe iarna,asa ca ,am ales o tarta cu iaurt, pe blat de biscuiti. 
Biscuitii simpli (300 de grame ) i-am macinat si amestecat cu 150 grame de unt topit.Pe fundul unei  tavi cu inel am pus folie alimentara si peste ea am aranjat biscuitii, prin presare, dupa care am dat tava la rece. 
Cam 200 grame de mure le-am maruntit, am pus 2 linguri de zahar (cine e la dieta, poate inlocui zaharul cu indulcitorul, eu nu am am avut indulcitor in casa si am pus zahar)si 2 linguri de apa si le-am pus pe foc, paa ce au tras un clocot, dupa care le-am strecurat prin sita.Separat am hidratat 2 linguri de gelatina cu apa. apoi le-am amestecat cu sosul de pe mure racit putin si am pus inapoi pe foc pana ce s-a topit gelatina toata si a ajuns la punctul de fierbere. Am dat din nou la rece  si, cand a fost doar caldut, l-am amestecat cu 1 l de iaurt de 3,5% grasime. Eu nu am mai pus nimic dulce dar, pentru cine mananca mai dulce, poate mai trebuia. Am scos tava din frigider si am pus un strat de iaurt peste biscuiti, apoi un strat de mure, iar iaurt si la sfarsit, pe deasupra, mure. A sta la frigider 3 ore. 

A iesit o tarta racoritoare, gustoasa  , plina de culoare si de mure. Va poftesc la o portie generoasa de tarta !

Niciun comentariu: