duminică, 10 septembrie 2017

Supa de rosii coapte


2017 este , incontestabil, anul rosiilor. Mici sau mari, rotunde sau alungite, cu o paleta de culori demne de un mare pictor, de la roz pal, la roz intens, portocaliu sau rosu aprins, anul acesta am avut de toate.S-au luat la intrecere cu trandafirii in coloristica, pentru ca, la noi, trandafirii, condurasii si rosiile convietuiesc minunat .




La atata abundenta, nu ai cum sa nu faci bunatati. 
Bunatatea zilei este supa de rosii coapte. 
Simpla , buna, deosebita .
Rosiile  taiate , circa 1,5 kg, se pun intr-o tava, amestecate cu ceapa taiata  felii ( 2 cepe mari) , 3 catei de usturoi, 2 ardei grasi , taiati fasii, sare, piper si ulei de masline. 
Totul sta in cuptor 40 de minute, si la final asa arata :

Se adauga 2 cani de apa fierbinte si se mai lasa in cuptor 10 minute. 
Dupa ce s-a racit putin, se rastoarna totul in blender si se marunteste la viteza mare.
Se mai condimenteaza in functie de gust si se aromeaza cu busuioc verde taiat marunt. 
Acuma, pentru cei care nu agreeaza semintele si vor o supa fina, se trece supa prin strecuratoarea de inox. 
Atat este de buna, incat am inceput sa imi fac provizii pentru iarna, am preparat cateva  astfel de tavi, am portionat legumele si le-am pus la congelator. Vor fi folosite la supa, la sos pentru paste, la orice. 

Niciun comentariu: